در حال بارگذاری ...

خسارت به ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور بر اثر وقوع سیلاب

با توجه به تاثیر مستقیم این وزارتخانه بر زندگی مردم ، باید فعالیت‌ها متعهدانه و با انگیزه به یک فرهنگ تبدیل شده همچنین با روی گشاده انجام شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : حدود ۱۳ هزار کیلومتر در بیش از ۸ هزار نقطه دچار آسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی ، آب‌شستگی و رانش شده‌اند که نیازمند تمهیدات مستحکم ، کنترل کننده و بازدارنده برای برقراری عبور و مرور برای مردم است .

محمد اسلامی که در مراسم تبریک سال نو و  آغاز به‌کار کارکنان این وزارتخانه سخن می‌گفت ،‌ با اشاره به ابعاد خسارات سیل در ایام نوروزی ، اظهار داشت : شاهد بازگشایی درهای رحمت الهی و بارش کریمانه بر کشور به اذن خداوند بودیم که بعد از یک دهه کم بارشی و خشکسالی ، سرزمین‌ها سیراب و ۷۵ درصد سد‌های کشور پر شد ، در مقابل با جاری شدن سیل در ایام نوروز شاهد وارد شدن خسارت به املاک ، مستقلات ، دارایی‌ها و زندگی مردم  بودیم ، باید در نظر داشت که درد و رنج وارده به مردم از صندوق خاطرات آن‌ها پاک نخواهد شد .

اسلامی افزود : در ایلام ۱۹ روستا همانند جزیره فاقد ارتباط با اطراف خود هستند که نیازمند حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن را می‌طلبد . بر اساس اطلاعات به دست آمده ، حدود ۱۳ هزار کیلومتر در بیش از ۸ هزار نقطه دچار آسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی ، آب‌شستگی و رانش شده‌اند که نیازمند تمهیدات مستحکم ، کنترل کننده و باز دارنده برای برقراری عبور و مرور برای مردم است .

وی با بیان اینکه نوع دوستی ایجاب می‌کند به یاری همنوعان خود بشتابیم ، خاطرنشان کرد : فارغ از کمک‌های دولتی به مردم مناطق سیل زده ، سعی شود به صورت خودجوش نیز کمک‌هایی در حد بزاعت خود هر چند اندک فارغ از مادی یا غیرمادی بودن اهدا شود .

اسلامی با اشاره به تاثیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر زندگی مردم یادآور شد : با توجه به تاثیر مستقیم این وزارتخانه بر زندگی مردم ، باید فعالیت‌ها متعهدانه و با انگیزه به یک فرهنگ تبدیل شده همچنین با روی گشاده انجام شود .

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی عاشقانه و خالصانه تمامی مدیران و کارکنان در ایام نوروز و وقوع سیلاب‌ها تاکید کرد : نیاز به عملکرد جدی و متفاوت از گذشته است و شرایط ایجاب می‌کند در شهرسازی به ویژه در مناطق پر بارش یک بازنگری با همکاری تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه مسکن و شهرسازی انجام شود .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بازبینی مطالعات هیدرولوژی و توپوگرافی راه‌ها و ابنیه فنی به ویژه در مناطق سیل زده بیان داشت : این موارد باید در کمیته ارزیابی و آسیب‌شناسی با حضور مهندس مشاور و پیمانکار مورد بررسی قرار گیرند و در صورت وجود هرگونه ایراد با آنها برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد . همچنین در صورت وجود ، داده‌های جدید جایگزین داده‌های قبلی شود . این اقدام باید سریع و فوری ، حوزه به حوزه ، استان به استان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و پیرو آن دستورات لازم ابلاغ شود .




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی از تلاش شبانه‌روزی راهداران برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و جاده‌ها و فراهم کردن شرایط ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سال آینده نگاه ویژه‌ای به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و رفع نقاط پرتصادف وجود خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ...

|

نظرات کاربران