در حال بارگذاری ...

انتقال مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم سیل زده با استفاده از قطار امداد

از زمان شروع سیل راه آهن زاگرس و جنوب با اسکان تعداد قابل توجهی از سیل زدگان در واگنهای مسقف ، مساجد و ساختمان های اداری ایستگاه های راه آهن ، نسبت به تامین مایحتاج ضروری و راه اندازی حمام و سرویس بهداشتی برای این عزیزان در خدمت هموطنان عزیز بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن از تشکیل قطار امداد برای انتقال مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم سیل زده در شهرها و روستاهای لرستان و خوزستان خبر داد .

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن با اشاره به منویات وزیر راه و شهرسازی در خصوص امداد رسانی به مردم عزیز سیل زده روستاهای شمال خوزستان و جنوب لرستان در مسیر شبکه ریلی گفت : با توجه به هماهنگی صورت گرفته با رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین معاون آب و فاضلاب تهران مقرر شد تا حدود ۱۰ هزار قوطی کنسرو ، ۴ تا ۵ هزار بطری آب ، بیش از ۵۰۰ تخته پتو و سایر وسایل دیگر از ستاد اجرایی و ۱۰-۱۵ هزار بسته آب از آب و فاضلاب تهران دریافت و با تشکیل قطار امداد این وسایل و همچنین خودروهای بارگیری شده امداد جهاد دانشگاهی (خودرو با بار آذوقه و امکانات) به وسیله قطار به محل های سیل زده مورد نظر اعزام و بین سیل زدگان توزیع شود .

وی افزود : با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ؛ مدیرکل راه آهن تهران با صدور حکمی به عنوان مسئول این کار از ساعتی پیش کار خود را آغاز و انشاالله در اولین فرصت این وسایل به منطقه ارسال خواهد شد .

 مدیرعامل راه آهن همچنین از ابلاغ ماموریت به مدیرکل راه آهن زاگرس (اندیمشک) برای تامین مقداری امکانات مورد نیاز سیل زدگان خبر داد و گفت : مقرر شده تا این امکانات علاوه بر وسایل و امکانات تهیه شده توسط هلال احمر خوزستان که با هماهنگی مدیرعامل راه آهن با مدیرعامل هلال احمر خوزستان صورت گرفته ، تامین و در بین هموطنان عزیز سیل زده توزیع شود .

رسولی تصریح کرد : از زمان شروع سیل راه آهن زاگرس و جنوب با اسکان تعداد قابل توجهی از سیل زدگان در واگنهای مسقف ، مساجد و ساختمان های اداری ایستگاه های راه آهن ، نسبت به تامین مایحتاج ضروری و راه اندازی حمام و سرویس بهداشتی برای این عزیزان در خدمت هموطنان عزیز بوده است .




مطالب مرتبط

در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم .

|

نفر کیلومتر ثبت شده در ۱۰ ماه امسال ۶۳ میلیون ۳۵۱ هزار کیلومتر بوده است .

|

تعداد واگن های بارگیری ۶۶ و تعداد واگن های تخلیه را ۶۹ واگن بود و ۶۰۶ قطار باری ایجاد شده است که در مقایسه با پارسال که این رقم ۵۶۳ مورد بود رشد ۸ درصدی نشان می دهد .

|

راه آهن زاگرس یکی از نواحی نوزده‌گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره کل راه آهن زاگرس مأموریت بهره برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان ...

|

راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشسهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد .

|

نظرات کاربران