در حال بارگذاری ...
  • جابجایی مسافران از اندیمشک به مقاصد تهران و مشهد با چهار رام قطار مسافربری

    راه‌آهن در استان خوزستان در انتقال و تامین بخشی از آذوقه مردم با ستاد مدیریت بحران استان همکاری دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه چهار رام قطار برای مقاصد تهران و مشهد از اندیمشک در نظر گرفته شده است ، گفت : در صورتی که مسافران مایل باشند و خود را به اندیمشک برسانند تا از این قطارها استفاده کنند ۵۰ درصد از هزینه بلیط مسافران بازگشت داده خواهد شد .

    سعید رسولی روز جمعه در حاشیه بازدید از وضعیت آبگرفتگی خطوط راه‌آهن خوزستان در خصوص خسارات وارده به خطوط ریلی استان بیان داشت : ممکن است طی روزهای آینده حجم خسارات افزایش داشته باشند و علاوه بر این طی این مدت راه‌آهن در حال خدمت رسانی به مردم بود به همین دلیل نمی‌توان میزان دقیقی از خسارت‌های وارد شده را اعلام کرد . از بین این ۱۰ کیلومتر ، سه کیلومتر دچار آب شستگی شده که به منظور حفظ ایمنی مسافران و رعایت سیر قطارها ، خط راه‌آهن در جنوب مسدود شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود به زودی تعمیرات انجام و مسیر مجدد بازگشایی شود ، یادآور شد : با این وجود ، چهار رام قطار مسافربری از امروز که آخرین روز سفرهای نوروزی است در اندیمشک در نظر گرفته شده تا مسافران مسیرهای تهران و مشهد از این شهرستان بتوانند به مقصدهای خود اعزام شوند . در صورتی که مسافران مایل باشند و خود را به اندیمشک برسانند تا از این قطارها استفاده کنند ۵۰ درصد از هزینه بلیت مسافران بازگشت داده خواهد شد .

    مدیرعامل راه‌آهن کشور خاطرنشان کرد : اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص به مسافرانی که بلیط تهیه کرده‌اند صورت گرفته است . همچنین مسافران دیگری که از وسایط نقلیه دیگر استفاده کرده‌اند می‌توانند بهای کامل بلیط خود را دریافت کنند .

    اختصاص ۵۰ واگن برای اسکان سیل زدگان خوزستان

    رسولی همچنین از اختصاص تعداد ۵۰ واگن برای اسکان اضطراری سیل زدگان خوزستانی خبر داد که در خطوط فرعی نصب و ایجاد شده اند . راه‌آهن در استان خوزستان در انتقال و تامین بخشی از آذوقه مردم با ستاد مدیریت بحران استان همکاری دارد .

    بر اساس این گزارش ، آب شستگی زیرسازی خط راه آهن در بلاک آهودشت به بامدژ در خوزستان بر اثر سیل کم سابقه در ساعت چهار صبح پنجشنبه ، موجب مسدود شدن مسیر ریلی جنوب شد .

    خطوط راه آهن جنوب ۶۹۹ کیلومتر طول دارد که ۲۶۴ کیلومتر خطوط فرعی ، مانوری ، صنعتی و تجاری دارد .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    حفاری این مسیر به طول ۲۵۰۰ متر توسط شرکت آبفا انجام شد و جای گذاری کابل و تمهیدات لازم برای اجرای ایمن طرح، توسط این اداره کل صورت گرفت .

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    نظرات کاربران