در حال بارگذاری ...

فروش بلیت بیش از ۸۰ درصد پروازهای نوروزی به صورت سیستمی

هرگونه فروش بلیت بالاتر از نرخ اعلام شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخلف است و با متخلفین ، اعم از شرکت‌های هواپیمایی یا واسطه‌ها برخورد می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا جعفرزاده با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از ۸۰ درصد پروازها به صورت سیستمی به فروش رسیده‌اند ، گفت : تا ۱۲ فروردین بیش از دو میلیون و ۵۸۰ هزار مسافر نوروزی در کشور جابجا شده‌اند .

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام انجام ۲۰ هزار و ۵۸۱ پرواز نوروزی تا تاریخ ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۸ گفت : بیش از ۸۰ درصد بلیت‌ها ، یعنی تمام پروازها به غیر از برخی از پروازهایی که به مقاصد گردشگری مانند کیش و قشم و مناطق نفت‌خیز بوده‌اند ، به صورت سیستمی به فروش رفته و شاهد کاهش چشمگیر نرخ فروش بلیت چارتری بوده‌ایم . بیش از ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار مسافر داخلی و خارجی با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند .

جعفرزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در هفته گذشته با درخواست پروازهای فوق العاده شرکت های هواپیمایی برای انجام پرواز به مناطق سیل زده موافقت کرد ، گفت : سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این آمادگی خود را به ستادکل مدیریت بحران در خصوص سرویس دهی به سیل زدگان اعلام و در راستای همکاری تنگاتنگ با مسوولان ستادکل مدیریت سفر نسبت به استرداد کل مبلغ بلیت های آن دسته از مسافران که به خاطر وضعیت نامناسب بعضی از استان های درگیر سیل اقدام به کنسلی سفر خود داشته اند اعلام کردند .

وی افزود : فرودگاه حضرت امام (ره)، با جابه جایی ۲۳۸هزار مسافر بیشترین سرویس دهی در پروازهای بین المللی و فرودگاه مهرآباد با ۶۸۲ هزار و ۵۵۴ مسافر بالاترین حجم پروازها در پروازهای داخلی را برعهده داشته است . فرودگاه کیش در بین مراکز سیاحتی و گردشگری با سرویس دهی ۲۴۵ هزار و ۶۸۵ مسافر و انجام بیش از یک هزار و ۸۴۰ پرواز ورودی و خروجی تا ۱۱ فروردین ماه در مقایسه با سال گذشته ۳درصد در پروازها و ۸درصد در جابه جایی مسافر افزایش را ثبت کرده است .

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به نظارت این سازمان بر نرخ بلیت هواپیما گفت : هرگونه فروش بلیت بالاتر از نرخ اعلام شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخلف است و با متخلفین ، اعم از شرکت‌های هواپیمایی یا واسطه‌ها برخورد می‌شود . اکنون تمام پروازها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است . بازرسان عملیاتی سازمان هواپیمایی کشوری در طول سفرهای نوروزی بازرسی های لازمه را همواره انجام داده اند .

جعفرزاده با بیان اینکه ایمنی از اولویت‌های محوری سازمان هواپیمایی کشوری است ، گفت : انجام این حجم پرواز مرهون تلاش ، هماهنگی و انسجام تمام بخش‌ها من جمله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، شرکت‌های هواپیمایی ، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ، گمرک ، حراست و شرکت‌های هندلینگ بوده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

شرکت‌های هواپیمایی در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر باید تمهیدات لازم را در صورت بروز تاخیر پروازها برنامه‌ریزی کنند و نمایندگانشان برای پاسخگویی در ترمینال‌ها حضور داشته باشند .

|

بدون‌شک خدمت به مسافران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفتار برخی مسافران در مواقعی چون پیاده نشدن از هواپیما برای اعتراض به تاخیر پرواز یک جرم مسلم است که مانع خدمت‌رسانی به سایر مردم می‌شود . در همین راستا با تعامل با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها می‌توان ضمن جرم انگاری و ...

|

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با رویکردی نوین در همسویی با اهداف و سیاست های امنیتی کشور ، با ارتقا و افزایش توان دفاع در تمامی حوزه‌های زیستی ، تروریستی ، سایبری ، شیمیایی و پرتویی ، با ایجاد مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد ، مقابله با این تهدیدات را در دستور ...

|

در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

|

نظرات کاربران