در حال بارگذاری ...
  • انجام تمهیدات پیشگیری از نفوذ سیلاب به تجهیزات و سطوح پروازی در فرودگاه شاهرود

    با وجود بارش شدید باران طی ۴۸ ساعت گذشته در شاهرود تمامی زیرساخت‎ها و تاسیسات فرودگاه شاهرود توسط همکاران واحدهای مختلف فرودگاه مورد بازدیدهای مداوم و اقدامات پیشگیرانه قرار گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه شاهرود از بسیج نیروهای این فرودگاه برای انجام تمهیدات پیشگیری از نفوذ سیلاب به تجهیزات و سطوح پروازی خبر داد .

    مرتضی حمیدپور گفت : با توجه به پیش‎بینی‎های هواشناسی برای بارش‎های شدید در روزهای آتی همه نیروهای فرودگاه را بسیج کرده‎ایم که با ایجاد سیل بند راه‎های نفوذ سیلاب به فرودگاه مسدود و از آسیب رسیدن به تجهیزات کمک ناوبری و سطوح پروازی جلوگیری کنیم .

    وی با اشاره به بارش‎های شدید چند روز قبل گفت : با وجود بارش شدید باران طی ۴۸ ساعت گذشته در شاهرود تمامی زیرساخت‎ها و تاسیسات فرودگاه شاهرود توسط همکاران واحدهای مختلف فرودگاه مورد بازدیدهای مداوم و اقدامات پیشگیرانه قرار گرفت .

    حمیدپور با بیان اینکه در این مدت با پمپاژ آب از قسمت‎هایی که امکان خطر و آسیب رسیدن به تجهیزات داشت فرودگاه عملیاتی باقی ماند ، گفت : به این ترتیب توانستیم از ۲۸ اسفند تا ۵ فروردین ۹۸ با خدمت‎رسانی دقیق و به موقع میزبان حدود ۴۰ سورتی پروازهای امدادی و پشتیبانی در جهت کمک‎رسانی به مسافران گرفتار در برف و مردم روستاهای منطقه کالپوش باشیم .

    مدیر فرودگاه شاهرود همچنین از اجرای طرح بهسازی سطح میانی روکش باند در لایه‎های بیندر و توپکا خبر داد و گفت : این عملیات به منظور افزایش مقاومت باند برای پذیرش هواپیماهای بزرگ و سنگین‎تر ، از ۲۳ فروردین به مدت یک ماه اجرا خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

    |

    در راستای اجرای بهینه و استاندارد این وظیفه ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نسبت به روز رسانی رادار شناور ناجی۱۴ ، تامین و راه اندازی دستگاه شناسایی خودکار شناورها (AIS) در ایستگاه مخابراتی بندر چمخاله و به روز رسانی تجهیزات سامانه SSB بندر انزلی اقدام کرد .

    |

    افزایش قدرت و کارایی عملیات جستجو و نجات دریایی و همچنین پوشش رادیویی و ردیابی کشتی های متردد در محدوده تحت حاکمیتی بنادر از اهداف مهم سازمان بنادر ودریانوردی قلمداد می شود .

    |

    پروازهای فرودگاه سیرجان به دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود اما با توجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر ، از دی‌ماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته می‌شوند و مجدد در اوایل سال آتی برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ...

    |

    نظرات کاربران