در حال بارگذاری ...

امدادرسانی و ایجاد آرامش برای مردم مناطق سیل زده اولویت اول راه آهن

امضای تفاهم نامه ۱۹۰۰میلیارد تومانی تبصره ۱۸ برای تولید و بازسازی لکوموتیو ، واگن باری و مسافری و ریل باس بین وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای پایانی سال ۹۷ موجب خواهد شد تا فرصتی گرانبها برای تولیدکنندگان این بخش فراهم شود و از همه تولیدکنندگان خواسته ایم تا از این فرصت گرانبها به بهترین نحو استفاده کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر عامل راه آهن تاکید کرد : به دنبال وقوع سیل ، اولین و ضروری ترین مسأله مورد نظر راه آهن ، کنترل سیلاب و امدادرسانی و ایجاد آرامش برای مردم منطقه بود .

سعید رسولی در بازدید از مناطق سیل زده ریلی گرگان با اشاره به اینکه راه آهن از همان ابتدای وقوع حادثه ، برای امدادرسانی به مردم منطقه در سطح شبکه ریلی اعلام آمادگی کرده و به‌طور مستقیم با استانداری و ستاد بحران در ارتباط و هماهنگی بود ، افزود : به دنبال آب گرفتگی در منطقه آق قلا ، راه آهن برای بازکردن نقاط مختلف خط و تردد آب و بازسازی خط آماده و تجهیزات مهیا شده بود که پس از هماهنگی با مسئولین ، این اقدامات انجام شد .

رسولی خدمت رسانی به مردم را از افتخارات راه آهن عنوان کرد و با ابزار امیدواری از اینکه مردم نجیب و مهمان نواز این خطه کشورمان هرچه زودتر شاهد بازگشت آرامش به منطقه باشند ، اضافه کرد : راه آهن همچنان در حال آماده باش قرار دارد و آماده هر کمکی است . راه آهن سرمایه مردم است و ما در کنار مردم هستیم و هر گونه خدمت‌رسانی ، همراهی و کمک به مردم را مایه افتخار خود می دانیم .

رسولی در ادامه با بیان اینکه سفر به گرگان به منظور بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده بخصوص مناطق ریلی که دچار سیل و آب گرفتگی شده‌اند ، صورت گرفته است ، اظهار داشت : نیاز بود تا از نزدیک موارد و مشکلات بررسی شود و با توجه به شرایط محیط ، تصمیم های لازم گرفته و راهکارهای مورد نیاز ارائه شود .

مدیرعامل راه آهن با قدردانی از خدمات همکاران راه آهن در ایام نوروز ، به خصوص در شرایط وقوع سیل افزود : خدمت رسانی به مردم نباید ساعتی به تعویق بیافتد و پذیرش مسئولیت برای افرادی که از صمیم قلب اعتقاد به خدمت‌رسانی به مردم دارند ، سخت‌تر است .

توجه به منابع انسانی و ظرفیت موجود در راه آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت‌های موجود در راه آهن در دستورکار و برنامه‌های وی قرار دارد ، گفت : ظرفیتهای موجود راه آهن همانند گنجی بی‌انتها برای کشور است و خوشحالم در مجموعه‌ای که افراد دلسوز ، نجیب ، متخصص ، متعصب به‌کار و متعهد حضور دارند ، خدمت میکنم .

مدیرعامل راه آهن توجه به پرسنل و منابع انسانی ضروری دانست و با تاکید بر اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن بدون پرسنل با انگیزه ، کارایی نخواهند داشت ، خاطر نشان کرد : اگر منابع انسانی ، با نشاط ، با انگیزه و علاقه‌مند باشند حتی با امکانات کمتر می توانیم به توفیقات بزرگتری دست یابیم .

رسولی با یادآوری خدمات راه آهن در سال‌های دفاع مقدس ، آن را مصداق وجود انگیزه در پرسنل خواند و اظهار داشت : اگرچه امکانات راه آهن درآن دوران بسیار محدود بود ، اما این شرکت با دست خالی و امکانات کم ، با تامین تدارکات جبهه و جابجایی رزمندگان ، مجروحین و نیروها افتخارات بسیاری را به وجود آورد .

 

 

افزایش بهره وری و کیفیت ، پاسخ اعتماد مسئولین

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه تحریمها برای مردم ایران موضوع جدیدی نیست ، گفت : کشورمان سالهاست که تحت فشارهای بین المللی و تحریمها قرار دارد اما خوشبختانه مسئولین توانسته اند با عزت کشور را اداره کرده و اقدامات ارزشمندی را رقم بزنند .

وی با ابراز خشنودی از اینکه راه آهن ، در شرایط بسیار خوبی قرار دارد ، تصریح کرد : این شرایط به واسطه تلاش و زحمات صادقانه و مخلصانه همکاران ما در سطح شبکه ریلی و در تمام بخشهای دولتی و غیر دولتی شاغل در راه آهن حاصل شده است .

رسولی با تاکید بر اعتماد بالای مسئولین به راه آهن ، گفت : ارقام و آمار نشان می دهد که حمایت های بی شائبه ای نسبت به راه آهن در سالهای گذشته صورت گرفته ، افزود : بایستی پاسخ این اعتماد را با کیفیت خدمات و افزایش بهره وری در راه آهن بدهیم .

وی با اشاره به رکورد بالای راه آهن در سال ۹۷ در بخش بار و مسافر و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در هر دوبخش ، اضافه کرد : به عنوان مثال در حوزه مسافری و ایام پیک سفرهای نوروزی ، علیرغم حذف حدود ۶۰ واگن به دلیل عمر بالا و پایین بودن ایمنی ، حدود ۱۵ درصد رشد حمل مسافر و ایجاد ظرفیت مسافری داشته ایم .

فعالیت تولید کنندگان ریلی پر رنگ تر می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ فعالیت تولید کنندگان حوزه حمل و نقل ریلی پررنگ تر خواهد شد ، گفت : امضای تفاهم نامه ۱۹۰۰میلیارد تومانی تبصره ۱۸ برای تولید و بازسازی لکوموتیو ، واگن باری و مسافری و ریل باس بین وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای پایانی سال ۹۷ موجب خواهد شد تا فرصتی گرانبها برای تولیدکنندگان این بخش فراهم شود و از همه تولیدکنندگان خواسته ایم تا از این فرصت گرانبها به بهترین نحو استفاده کنند .

وی دستاورد این تصمیم را افزایش لکوموتیو و واگن های مسافری و باری و ریل باس در انتهای سال ۹۸ دانست و افزود : به دنبال تلاشهای انجام شده از سوی بانک مرکزی ، اعتبار مورد نیاز برای تهیه قطعات یدکی لکوموتیوهای GM و GE تامین شد که این امر موجب ارتقای کیفیت و ارائه خدمات مستمر در رده آهن می شود .

رسولی با اشاره به استقرار امنیت پایدار در راه آهن از خدمات پلیس راه آهن قدردانی کرد و گفت : راه آهن و پلیس یک خانواده هستند و ماموریت واحدی دارند که حد و مرزی بین آنها وجود ندارد .

وی با اشاره به اشراف پلیس راه آهن به موضوعات مختلف ، افزود : همواره اظهار نظرهای پلیس منطقه و آسیب شناسی و گزارش های اجتماعی و مدیریتی آن در ارتباط با راه آهن ، همراه با دلسوزی و تذکر نسبت به نکات فنی بوده و فعالیت های خوبی از سوی پلیس راه اهن صورت گرفته است .




مطالب مرتبط

ستاد نوروزی راه آهن برای انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم تشکیل شده تا خدمات مناسب در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران ارائه شود . برای سفرهای ریلی باید اجزای مختلف یک سفر خاطره انگیز ، ایمن و راحت فراهم شود .

|

باید به تمام جزییات یک سفر رضایت بخش از جمله سیر ایمن ، اعزام بدون تاخیر قطارها ، وضعیت مناسب بهداشتی و رفاهی کوپه ها ، سرمایش و گرمایش مطلوب ، سرویس‌های بهداشتی مناسب در طول مسیر و نیز داخل قطارها ، وضعیت مناسب نمازخانه های بین راهی ، پخش محتوای مناسب صوتی یا تصویری در قطارها ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

|

در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه امسال شاهد انجام ۷۲۳ پرواز بودیم که حاکی از رشد ۲۱ درصدی نسبت به عید فطر سال گذشته است .

|

در سال‌های اخیر شاخص راه‌های روستایی آسفالت استان به بیش از ۵۸ درصد رسیده است که بالاتر از میانگین کشوری است . اولویت امسال راهداری آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار است ، اولویت بعدی ماه آسفالت راه‌های روستاهای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار است .

|

نظرات کاربران