در حال بارگذاری ...
  • تشکیل ستاد بحران در شرکت فرودگاه ها برای مقابله با بحران ناشی از سیلاب

    با توجه به شرایطی که برای چند استان کشور در روزهای نخستین سال به وجود آمد و بارندگی‌های فراوانی که در این استان‌ها رخ داد ، برخی از استان‌ها در معرض سیلاب قرار گرفتند . در این شرایط فرودگاه‌ها به عنوان نقطه‌ای برای خدمت‌رسانی و امداد سریع ، حضور مسئولان از نقاط مختلف برا انجام سازماندهی‌ امداد و نجات و همچنین پروازهای فوق‌العاده برای انتقال کمک‌ها مطرح هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور ، از تشکیل ستاد بحران در این شرکت برای مقابله با بحران ناشی از سیلاب خبر داد و گفت : از آسیب به فرودگاه‌های گرگان و خرم‌آباد جلوگیری شده و این فرودگاه‌ها عملیاتی هستند .

    حسین اسفندیاری ، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور ، از تشکیل ستاد بحران در این شرکت خبر داد و گفت : با توجه به اینکه ۱۷ فرودگاه کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در معرض سیلاب و بارندگی فراوان قرار دارند ، امروز کمیته بحران در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل شد . در این کمیته به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس با مدیران فرودگاه‌های کشور تماس داشتیم و وضعیت این فرودگاه‌ها را بررسی کردیم .

    وی ادامه داد : با توجه به شرایطی که برای چند استان کشور در روزهای نخستین سال به وجود آمد و بارندگی‌های فراوانی که در این استان‌ها رخ داد ، برخی از استان‌ها در معرض سیلاب قرار گرفتند . در این شرایط فرودگاه‌ها به عنوان نقطه‌ای برای خدمت‌رسانی و امداد سریع ، حضور مسئولان از نقاط مختلف برا انجام سازماندهی‌ امداد و نجات و همچنین پروازهای فوق‌العاده برای انتقال کمک‌ها مطرح هستند .

    اسفندیاری با اشاره به وقوع سیل در استان گلستان گفت : اولین استانی که در معرض سیل قرار گرفت ، استان گلستان بود . من شخصا به همراه همکارانم از بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه‌ها در فرودگاه گرگان حاضر شدیم و از این فرودگاه بازرسی کردیم . با اینکه فرودگاه گرگان در این چند روز به صورت مرتب در معرض سیل قرار داشت ، با اقدامات انجام شده برای هدایت آب به سمت خارج فرودگاه‌ عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی فرودگاه مصون ماندند و هیچ یک از پروازهای فرودگاه تاکنون باطل نشده است .

    وی افزود : هم اکنون ۳۸ هکتار از قسمت‌های مختلف فرودگاه زیر آب قرار دارد اما به هیچ یک از عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی آسیبی وارد نشده  است و فرودگاه در حال کمک رسانی است . در این چند روز علاوه بر پروازهای معمول ، پروازهای فوق‌العاده زیادی در فرودگاه گرگان انجام شد که از آن جمله می‌توان به ۳۱۶ پرواز امدادی هلی‌کوپتر با حضور نهادهای مختلف برای امداد رسانی و انجام فعالیت بهداشتی و پزشکی در نقاط دوردست استان و پروازهایی برای انتقال معاون اول رییس جمهور ، وزرای محترم راه و شهرسازی ، کشور ، اقتصاد ، نیرو ، جهاد کشاورزی ، بهداشت ، تعداد زیادی از فرماندهان ارشد لشگری و سایر مسئولان اشاره کرد .

    این مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها به فعالیت شبانه‌روزی فرودگاه گرگان اشاره کرد و ادامه داد : همکاران من از جمله مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان به صورت شبانه روزی در فرودگاه حضور داشتند تا با ساماندهی و مدیریت شرایط ، تا از آسیب جلوگیری شود و پروازها در امنیت کامل انجام شوند .

    قائم مقام مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور به بارندگی در سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت : بعد از گرگان ، فرودگاه خرم‌آباد بیشترین درگیری را با شرایط نا مساعد و بارندگی دارد ، اما با اقدامات صورت گرفته تا کنون از ورود آب به عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی این فرودگاه جلوگیری شده و فرودگاه خرم آباد نیز آماده پذیرش پروازها است . همچنین فرودگاه‌های دیگر در مناطق تحت تاثیر بارش‌ها مانند فرودگاه‌های ایلام ، شهرکرد ، فرودگاه‌های استان خوزستان و ... آمادگی دارند و می‌توانند به نقاط امدادرسانی سریع تبدیل شوند .




    مطالب مرتبط

    فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور دو هزار و ۴۰ نشست و برخاست و ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین نشست ممیزی و سنجش سطح خدمات فرودگاهی با حضور سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در ...

    |

    بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور ، امروز (دوشنبه) ۲۸ اسفند با ورود سامانه بارشی به کشور ، استان‌های واقع در نیمه غربی ، سواحل دریای خزر ، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی ، بارندگی ، رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ دارند ...

    |

    برنامه‌های مختلف فرهنگی و شاد و مناسبتی برای این بازه زمانی در نظر گرفته شده که در تمامی فرودگاه‌های کشور اجرا خواهد شد . نمایش صامت ، حضور دو عروسک خاطره انگیز ایرانی به نام‌های "حاجی فیروز" و "ننه سرما" و ... از جمله این برنامه های فرهنگی و هنری محسوب می شوند .

    |

    نظرات کاربران