در حال بارگذاری ...

استفاده از اینترنت اشیا در صنعت دریانوردی از برنامه های اجرایی سال ۹۸

موضوع اینترنت اشیا در سال های اخیر در حمل و نقل دریایی بسیار به کارگرفته شده است از جمله در ردیابی کانتینر و بازرسی ها که به همین منظور سازمان بنادر در سال ۱۳۹۷ این تکنولوژی را برای ثبت تردد شناورها بدون دخالت انسان عملیاتی کرده است که مقرر است در سطح بنادر تعمیم داده شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : هیچ بندری در ایران تحریم نیست و خدمات بندری مطابق روال معمول در دست انجام است .

هادی حق شناس در همایش مدیران این سازمان با تاکید بر ضرورت هوشمند سازی بنادر در راستای ارتقای عملیات دریایی ، از اختصاص دستگاه نشان دهنده موقعیت اضطرای راهنمایان ؛ استفاده از سیستم کمک ناوبری ( VAN MASTER ) در هدایت کشتی و استفاده از اینترنت اشیا در صنعت دریانوردی به عنوان برنامه های اجرایی سال ۹۸ خبر داد .

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروزه صنعت کشتیرانی جهان با استفاده از تکنولوژی های نوین دریایی رونق چشم گیری گرفته است ، افزود : موضوع اینترنت اشیا در سال های اخیر در حمل و نقل دریایی بسیار به کارگرفته شده است از جمله در ردیابی کانتینر و بازرسی ها که به همین منظور سازمان بنادر در سال ۱۳۹۷ این تکنولوژی را برای ثبت تردد شناورها بدون دخالت انسان عملیاتی کرده است که مقرر است در سطح بنادر تعمیم داده شود .

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تحلیل وضعیت کشتیرانی جهان طی ۱۰ سال آینده گفت : تنش اقتصادی بین امریکا و چین ؛ عدم تمایل بارهای کشاورزی غیر یخچالی و خودرو به کانتینر ؛ وضعیت قیمت سوخت تعیین کننده سفارش کشتی های بالای ۲۰۰ TEU و توسعه اقتصادی هند و دیگر کشورهای در حال توسعه آسیا از مهم ترین عوامل موثر بر بازار و ناوگان کانتینری در ۱۰ سال آینده به شمار می آید .

وی  بیان اینکه بعضا شنیده می شود که بندر چابهار از شمول تحریم های امریکا معاف شده است ، خاطرنشان کرد : مگر سایر بنادر ایران تحریم شده اند که چابهار مستثنا شده باشد . هیچ بندری در ایران تحریم نیست و خدمات بندری مطابق روال معمول در دست انجام است .

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شعار سازمان جهانی دریانوردی (IMO) در سال ۲۰۱۹مبنی بر « توانمند سازی بانوان در جامعه دریانوردی» و تشویق دولت ها برای آموزش زنان در موسسات دریایی ، از فعالیت ۶۲۰ خانم در ستاد و بنادر ؛ فعالیت ۶۰ خانم در معاونت امور دریایی ستاد و بنادر ؛ انتصاب یک خانم به عنوان نماینده سازمان بنادر در آیمو و آموزش حرفه ای ۱۶۰ دریانورد زن توسط بخش خصوصی در تخصص های افسر دوم ، ملوان عمومی و کابر موتور دریایی خبر داد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

کیفیت بحث‌ها و‌ نتایج این مذاکرات ، بیانگر اجماع اکثریت اعضا و عظم جدی کشورها در مقابله با گرمایش زمین از طریق کاهش آلودگی‌های دریایی به ویژه گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت‌های بدون کربن و پاک بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ششمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور مجتبی خوش نیت ، رئیس دبیرخانه و دبیر شورای مطالعات و سیاست‌های ...

|

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

در این زمینه ، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی برنامه‌ریزی شده است و نیز مناقصه‌ای برگزار می‌شود که ظرفیت لایروبی در شمال کشور افزایش می‌یابد . همچنین با کشورهای حوزه دریای خزر از جمله روسیه و قزاقستان مذاکراتی انجام شده است ، اما برنامه‌های مشترک پساز اعلام نتایج مطالعات ...

|

نظرات کاربران