در حال بارگذاری ...

توجه بیش از پیش به موضوعات حاکمیتی سواحل ، ضرورتی اجتناب ناپذیر

با توجه به برنامه های توسعه ای و زیربنایی در سازمان ، توجه و همکاری در استقرار نظام مدیریت پروژه ها ؛ رعایت انبساط مالی با توجه به محدویت اعتبارات و عدم تعریف پروژه غیر ضرور و توجه بیش از پیش مدیران بنادر به موضوعات حاکمیتی سواحل، ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : توجه بیش از پیش مدیران بنادر به موضوعات حاکمیتی سواحل ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

محمد رضا الهیار در همایش مدیران این سازمان ، فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی ، توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ، احداث موج شکن های جنوب کشور را از به عنوان اهم اقدامات در حوزه زیرساخت ها برشمرد .

عضو هیات عامل سازمان بنادر همچنین در خصوص ارتقا و ایمنی آبراه ها ، از ارتقای ایمنی آبراه اروند با خارج سازی ۲۱ فروند مغروقه ، ارتقای ایمنی آبراه بندر بوشهر با خارج سازی ۴ فروند مغروقه و افزایش ایمنی آبراه بندر شهید رجایی به عنوان اقدامات شاخص در حوزه ایمنی دریایی اسم برد .

معاون مهندسی و امور زیربنایی با اشاره به اقدامات مهم در حوزه مدیریت و مهندسی سواحل و بنادر از تهیه و بهره برداری از ماژول های PMO DYNAMIC شامل سامانه ردیابی آلودگی نفتی و اجسام شناور و نیمه مغروق ؛ پایش و شبیه سازی سواحل خوزستان و مکران ؛ تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان های ساحلی کشور و هیدروگرافی دوره ای و مستمر در بنادر شمالی و جنوبی خبر داد .

الهیار با بیان اقدامات انجام شده در بخش توسعه زیرساخت های گردشگری ، طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله؛ مطالعات جانمایی و امکان سنجی احداث ۲۶ پست اسکله شناور فلزی مسافری ؛ و احداث اسکله شناور مسافری در بندر ترکمن را مهم ترین دستاودها در سال ۹۷ عنوان کرد .

به گفته الهیار ، برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی دوسالانه سواحل ، بنادر و سازه های دریایی ؛ انعقاد تفاهم نامه بین انجمن سواحل و سازه هایی دریایی و پیانک ایران و برگزاری اولین نشست تخصصی مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان بنادر ، نقش مهمی در ارتقای جایگاه ملی و بین المللی سازمان بنادر داشته است .

معاون مهندسی و امور زیربنایی افزود : با توجه به برنامه های توسعه ای و زیربنایی در سازمان ، توجه و همکاری در استقرار نظام مدیریت پروژه ها ؛ رعایت انبساط مالی با توجه به محدویت اعتبارات و عدم تعریف پروژه غیر ضرور و توجه بیش از پیش مدیران بنادر به موضوعات حاکمیتی سواحل ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

وی با اشاره به طرح های توسعه ای عمرانی و ایجاد زیرساخت ها در بنادر از « تعمیرات اساسی اسکله های شماره ۲۷ تا ۳۴ ؛ توسعه اسکله های نفتی بندر شهید رجایی ؛ لایروبی کانال های داخلی و خارجی بندر بوشهر و ارتقای ایمنی و پاکسازی کانال خور موسی از طریق خارج سازی ۷ فروند مغروقه به عنوان مهم ترین اقدامات در سال ۹۷ خبر داد .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

هیات تاجیکستانی در این سفر همچنین با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای چابهار دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند .

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

نظرات کاربران