در حال بارگذاری ...

آمادگی بنادر آبادان برای استقبال از کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی

امنیت مسافران مهمترین موضوع است و مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان با توجه به اهمیت آن قبل از هر سفر دریایی ، بخش آموزش قبل از سفر دارد که با نیروی مستقر در سالن و اسکله مسافری چه در بندر آبادان و چه در یادمان شهدا ، نکات مهم به هموطنان عزیز آموزش داده می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس ستاد اجرایی استقبال از راهیان نور و مهمانان نوروزی در بنادر آبادان گفت : بنادر آبادان با توجه به برنامه گردشگری دریایی امسال آمادگی استقبال از راهیان نور و مهمانان نوروزی را دارد .

شهرام بهبهانی درباره گردشگری دریایی ، افزود : مسیرهایی که برای گردشگری دریایی مشخص شده است ، از بندر آبادان شروع می شود و تا جزیره مینو ادامه دارد که مسافران مسیر برگشت به بندر را هم دارند .

رئیس ستاد اجرایی استقبال از راهیان نور و مهمانان نوروزی در بنادر آبادان عنوان کرد : در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار گشت های دریایی مسافران نوروزی تا روبروی شهر فاو عراق است . در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار یک شناور لندی کرافت و برای گشت های دریایی در بندر آبادان یک شناور مسافری ، شناورهایی هستند که تاکنون به کار گرفته شده است .

رئیس ستاد اجرایی استقبال از راهیان نور و مهمانان نوروزی در بنادر آبادان گفت : امنیت مسافران مهمترین موضوع است و مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان با توجه به اهمیت آن قبل از هر سفر دریایی ، بخش آموزش قبل از سفر دارد که با نیروی مستقر در سالن و اسکله مسافری چه در بندر آبادان و چه در یادمان شهدا ، نکات مهم به هموطنان عزیز آموزش داده می شود .

بهبهانی خاطرنشان کرد : امسال قایق هایی با عنوان ناجی در اختیار یگان حفاظت قرار گرفته که مأموریت گشت‌های دریایی با هدف افزایش سطح امنیت و آرامش خاطر مسافران و گردشگران را دارند . اقدام مهم دیگری که انجام شد تهیه ۴۰۰ عدد جلیقه و  ۲۰  حلقه نجات با سایزهای مختلف است تا مسافران و زائران در حین سفر آن را استفاده کنند . آماده سازی ترمینال مسافری یکی دیگر از اقدامات مهم مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان است .




مطالب مرتبط

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

برای ارتقا ایمنی گردشگری دریایی ، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز ، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی ، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی ، بیش از ۲۸ هزار نفر طی مدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند .

|

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

نظرات کاربران