در حال بارگذاری ...

تدوین سند راهبردی چگونگی افزایش سهم ریل در بنادر طی سال آینده

در حوزه امور لجستیکی ، اقدماتی چون بازنگری در فرایند های عملیاتی از منظر زمان ، هزینه و اسناد ، ارتقای ۴۵ پله ای شاخص های تجارت فرامرزی و توزیع بار بین بنادر با رویکرد سهم پسکرانه ها به اجرا گذاشته شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : سند راهبردی چگونگی افزایش سهم ریل و هم چنین راهکارهای اجرایی استفاده از وجوه اداره شده در سال ۹۸ تدوین می شود .

محمد علی حسن زاده ؛ در همایش سالانه مدیران این سازمان « یکپارچگی سامانه عملیاتی » و «حذف فرایندهای غیر ضرور ، موازی یا هزینه زا » را از برنامه های سازمان بنادر در ۹۸ خبر داد .

معاون امور بندری و اقتصادی  با تاکید بر افزایش سهم ریل در بنادر و با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه در سال ۹۷ ، از « تدوین سند راهبردی چگونگی افزایش سهم ریل و هم چنین راهکارهای اجرایی استفاده از وجوه اداره شده در سال ۹۸ » خبر داد .

عضو هیات عامل سازمان بنادر از بازنگری در سیاست های تعرفه ای و بازنگری در رویکرد های موافقت نامه های بین المللی خبر داد و گفت : در حوزه امور لجستیکی ، اقدماتی چون بازنگری در فرایند های عملیاتی از منظر زمان ، هزینه و اسناد ، ارتقای ۴۵ پله ای شاخص های تجارت فرامرزی و توزیع بار بین بنادر با رویکرد سهم پسکرانه ها به اجرا گذاشته شد .

معاون امور بندری در خصوص شهرهای لجستیکی بندری ، از پیگیری اجرای سیاست های کلان وزارت راه و سازمان بنادر برای استقرار صنایع و ایجاد شهرهای لجستیکی در بنادر امام خمینی ( ره ) ، شهید رجایی و چابهار خبر داد .

حسن زاده « محاسبه و کاهش میزان دموراژ کشتی ناشی از خدمات بندری» را دیگر از سیاست های سازمان بنادر در سال ۹۸ برشمرد و گفت : در این زمینه تصویب شاخص به عنوان یکی از شاخص های تخصصی ارزیابی عملکرد ؛ بازنگری نرم های عملیاتی به تفکیک ترمینال های بندری و بررسی نحوه ارائه خدمات بندری اعم از خنکاری و فرایند انتخاب پیمانکار تخلیه و بارگیری در دست اقدام خواهد بود .

معاون امور بندری با اشاره به دستورالعمل سرمایه گذاری ، "اصلاح و تصویب تضامین سرمایه گذاری" ؛ "تدوین و تصویب فرایند چگونگی واگذاری قراردادهای خاتمه یافته" ؛ "تدوین سیاست تخصیص وجوه اداره شده به پروژه های سرمایه گذاری" و "تدوین و تصویب نحوه جایگزینی قراردادهای آماده فسخ" ، را اقدامات انجام شده در سال ۹۷ برشمرد .

به گفته حسن زاده در حوزه سرمایه گذاری بندری ، بازنگری ، اصلاح و تجمیع مفاد اصلاحی در دستور العمل فرایندها و ضوابط جذب سرمایه گذاری در بنادر در سال ۹۸ صورت می گیرد .

وی  در تشریح سیاست ها و برنامه های این سازمان در حوزه بندری ، از انجام مطالعات طرح جامع بنادر کوچک ، تهیه شیوه نامه کالاهای ملوانی و واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی خبر داد .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر ، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و ذیل سیاست های مرتبط با توسعه دریامحور ابلاغی از سوی معظم رهبری ، جذب ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت روبناها و به کارگیری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در پسکرانه های بندری را در دست ...

|

نظرات کاربران