در حال بارگذاری ...
  • انجام سفرهای نوروزی با قطار به همراه خودروی شخصی

    باید یادآور شد که بلیت حمل خودرو باید نهایتاً تا ۳ ساعت مانده به زمان حرکت قطار خریداری‌شده باشد و حق بیمه خودرو که وابسته باارزش ریالی ماشین است به همراه قیمت بلیت پرداخت‌شده باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسافران همیشه دوست دارند به‌راحتی و همچنین بیشترین ایمنی به مقصد برسند و چه وسیله‌ای بهتر از قطار می‌تواند این دغدغه را رفع کند . با این‌حال مشکل اصلی بعد از رسیدن به مقصد آغاز می‌شود و آن‌هم دسترسی سخت به حمل‌ونقل درون‌شهری در ایام نوروز است که مسافرت با خودرو را ضروری می‌نماید . این مشکل اصلی چند سالی است که از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی برطرف شده است و مسافران می‌توانند همراه خودروی خود با قطار سفر کنند .

    شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی همه‌روزه خدمتی را به مسافران ارائه می‌دهند که در ایام نوروز بیش‌ از پیش باید مورد توجه هم‌وطنان قرار گیرد و آن‌هم جابه‌جایی خودرو به‌وسیله ریل است به این معنی که ماشین‌ها را سوار واگن‌های خودروبر می‌کنند و در مقصد به صاحب آن تحویل می‌دهند .

    واگن‌های ماشین بر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی دوطبقه بوده و گنجایشی بین ۱۰ تا ۱۲ ماشین را دارند . البته همه‌ مسیرهای ریلی امکان حمل ماشین را نداشته ، ولی تعدادی از شهرهای بزرگ در لیست راه‌آهن هستند که این امکان را دارند .

    مهم‌ترین شرطی که باید مسافران مدنظر داشته باشند این است که ارتفاع ماشین باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن تا ۱۸۰ سانتی‌متر باشد .

    بعد از این توضیحات اولین مسئله‌ای که به ذهن خطور خواهد کرد این است که باید برای فرستادن ماشین به مقصد موردنظر از چه طریق بلیت خریداری کرد برای این منظور دو حالت متبادر است یک اینکه می‌توانید به دفاتر فروش بلیت سر بزنید یا به‌صورت آنلاین بلیت خرید داری کند که برای این امر  کافی است به سایت شرکت رجا raja.ir رفته و بلیت ارسال ماشین را باز مبدأ به مقصد مورد نظر تهیه کنید .

    به هر صورت باید یادآور شد که بلیت حمل خودرو باید نهایتاً تا ۳ ساعت مانده به زمان حرکت قطار خریداری‌شده باشد و حق بیمه خودرو که وابسته باارزش ریالی ماشین است به همراه قیمت بلیت پرداخت‌شده باشد . همچنین اگر قرار است مسافر شخصاً ماشین را تحویل راه‌آهن دهد بلیت را به اسم فرد موردنظر تهیه‌کرده و حتماً مدارک شناسایی و سند و کارت ماشین معتبر برای تحویل خودرو همراه مسافر باشد و فراموش نباید کرد که یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار ، ماشین باید به انبار تحویل داده شود .

    در رابطه با تحویل ماشین‌های پلاک نشده و سازمانی باید گفت که اگر ماشین صفر کیلومتر است و هنوز شماره نشده ، باید هنگام تحویل ، برگه فروش نشان داده شود . برای این ماشین‌ها به‌جای شماره‌ پلاک ، شش رقم آخر شماره شاسی یادداشت می‌شود همچنین اگر ماشین به سازمانی تعلق دارد ، باید برگه معرفی سازمان ارائه‌شده در صورتی‌که ماشین گذر موقت باشد ، اگر زمان مجوز عبورش تمام نشده ، تحویل گرفته می‌شود علاوه بر آن ماشین تصادفی یا معیوب با قطارجابه جا نشده و فقط ماشین سالم و روشن تحویل گرفته می‌شود .

    لازم به ذکر است که باید دقت کرد که مقدار بنزینی که در باک ماشین باقی‌مانده ، از یک‌چهارم باک کمتر باشد علاوه بر آن سرباتری ماشین‌ها در مبدأ به خاطر موارد ایمنی جداشده و در شهر مقصد دوباره نصب می‌شوند .

    پس از طی مسیر و رسیدن خودرو به مقصد موردنظر تا ۲۴ ساعت از زمان رسیدن ماشین به مقصد ، پارکینگ رایگان است . اگر در این فاصله ماشین تحویل گرفته نشود تا ۵ روز بعد هرروز ۱۵ هزار تومان هزینه‌ پارکینگ اضافه خواهد شد و از روز پنجم به بعد ، روزانه ۲۰ هزار تومان هزینه‌ پارکینگ می‌شود .

    در صورت تغییر برنامه امکان استرداد بلیت نیز وجود داشته ولی با توجه به این‌که چقدر تا زمان حرکت باقی‌مانده مبلغ استرداد متغیر است و باید به قوانین درج‌شده روی بلیت توجه کرد .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران