در حال بارگذاری ...
  • افزایش ضریب ایمنی دریانورد‌ی ناوگان گردشگری دریایی هرمزگان

    طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان در بخش های ایمنی مسیرهای تردد ، بنادر و شناورها از امروز شنبه ۲۵ اسفندماه آغاز می شود و به مدت ۲۰ روز ، تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تدابیر این اداره کل به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی ناوگان پایتخت گردشگری دریایی ایران و استقرار دو پایگاه دریایی چند منظوره در آب های قشم و کیش خبر داد و گفت : شناور فرماندهی در صحنه طرح نوروزی ۹۸ برای نخستین بار در آب های جزیره کیش مستقر شده است .

    اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه طرح نوروزی ۹۸ سفرهای دریایی امروز (شنبه ۲۵ اسفند) آغاز می شود ، به تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانورد‌ی ناوگان گردشگری دریایی هرمزگان پرداخت و اظهار داشت : پیگیری اجرای پروژه آبنگاری و لایروبی کانال دریایی بندرگاه جزیره تاریخی هرمز و احداث ۱۴ دستگاه بیکن (علائم کمک ناوبری ثابت برای نصب در سواحل یا آبهای کم عمق) در بنادر شرق، غرب و جزایر استان از ابتدای سال ۹۷ در دستور کار معاونت دریایی این اداره کل قرار گرفت . پس از عملیاتی شدن این پروژه ها توسط واحد مهندسی عمران اداره کل ، چراغ های دریایی (لنترن) و علائم کمک ناوبری و ایمنی آبراهه مورد بهره برداری قرار گرفت .

    عفیفی پور در ادامه ، جانمایی و استقرار چهار فروند بویه جانبی کانال دسترسی دریایی بندرگاه هرمز ، تجهیز فانوس های اسکله های کندالو و رمچاه قشم به چراغ دریایی و استقرار سه فروند بویه در مسیر دسترسی دریایی به اسکله های گردشگری هنگام ، کندالو و شیب دراز را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد . استقرار دو فروند بویه در کانال دسترسی دریایی به بندرگاه تیاب شهرستان میناب نیز در دست اقدام قرار دارد که به محض مناسب شدن شرایط جوی ، تا پیش از نوروز ۹۸ محقق خواهد شد .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هزینه اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در زمینه ارتقای ایمنی تردد ناوگان مسافری و چندمنظوره تجاری ؛ اعم از تامین چراغ های دریایی ، بویه ها و هیدروگرافی (آبنگاری) را بالغ بر هفت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این مبلغ شامل لایروبی بندرگاه هرمز و فانوس های ۱۴ گانه بنادر کوچک چندمنظوره نمی شود .

    عفیفی پور تصریح کرد : علاوه بر استقرار علائم کمک ناوبری و طبق روال هرساله ، شناور "نوسود" به عنوان پایگاه دریایی چند منظوره، نیز در مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم، از امروز (۲۵ اسفند ، همزمان با آغاز طرح نوروزی) مستقر شد . برای نخستین بار ، شناور "حجاز۶۶" نیز به عنوان پایگاه دریایی چند منظوره، در حد فاصل بنادر چارک ، کیش و آفتاب مستقر تا اهداف و ماموریت های محوله را در بازه زمانی طرح شروع نماید .

    شایان ذکر است ، طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان در بخش های ایمنی مسیرهای تردد ، بنادر و شناورها از امروز شنبه ۲۵ اسفندماه آغاز می شود و به مدت ۲۰ روز ، تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه داشت .




    مطالب مرتبط

    ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابجایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است .

    |

    این اقدام در راستای وظایف تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی در پاکسازی آبره‌ها و ایمن‌سازی مسیردریایی به منظور تردد شناورهای تجاری ، صیادی و مسافری با استفاده از توانمندی نیروهای متخصص انجام شد .

    |

    سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی در راستای ایمنی مسافرت‌های دریایی ، نیاز به جهش جدید در بحث نوسازی شناورهای مسافربری دارد که از محل وجه اداره شده با تشکیل یک کمیته هماهنگی‌های لازم انجام شده است .

    |

    در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

    |

    طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی ، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز ، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران