در حال بارگذاری ...

توسعه و ترویج روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه رویکرد اصلی سازمان راهداری

میکروسرفیسینگ ترکیبی از ماسه صددرصد شکسته و خوب دانه بندی شده متراکم و قیر امولسیونی پلیمری اصلاح شده با آب و فیلر و در صورت لزوم افزودنی‌های کنترل کننده زمان شکست امولسیون است که این مواد با استفاده از تجهیزات مخصوص با یکدیگر مخلوط شده و کیفیت یکسانی را بخود می گیرند و بعد از این اقدامات با دستگاه مخصوص میکروسرفیسینگ روی سطح راه به صورت یکنواخت پخش می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رویکرد این سازمان در توسعه و ترویج روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه ، از روکش آسفالت حفاظتی در ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌‌های کشور خبر داد .

رضا اکبری در تشریح عملکرد سه ساله برای جایگزین کردن روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در راه های کشور تصریح کرد : بر اساس برنامه ریزی دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای کشور ، طی سه سال گذشته تاکنون حدود ۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگدر راه‌های کشور (عمدتا راه‌های شریانی و اصلی) اجرا شده است.

وی با اشاره به سابقه استفاده از این فناوری در راه‌ها اظهار کرد : برای اولین بار ار فن‌آوری میکروسرفیسینگ در راه‌ها استفاده شده است که براساس آن در این روش آسفالت به صورت لایه‌ای نازک و محافظ روی سطح راه اجرا می‌شود .

اکبری میکروسرفیسینگ را یک روش برای حفاظت رویه‌های آسفالتی و اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی راه دانست و افزود : در این فناوری یک لایه ترمیمی حفاظتی که توان باربری ندارد و شامل مخلوطی از مصالح ریز دانه شکسته ، قیر امولسیونی پلیمری ، فیلر و مواد دیگر می‌شود جهت پرکردن شیارها و رد چرخ، پرکردن ترک‌ها و اصلاح سطوح اکسید شده راه و ایجاد سطحی یکنواخت و افزایش عمر مفید بر روی راه ها اجرا می شود .

مدیر کل دفتر نگهداری از راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه این روش موجب آب بند شدن رویه جاده شده و اصطکاک مناسبی را برای آن فراهم می‌کند ادامه داد : استفاده از این روش نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته و در پروژه‌های ترمیم و نگهداری روسازی استفاده از آن هر روز گسترش می یابد زیرا استفاده از قیرهای امولسیونی مشکلات زیست محیطی ندارد و همچنین این نوع روکش می‌تواند برای افزایش اصطکاک سطح رویه راه در سطح راه هایی که دچار مشکل صیقلی شدن  هستند نیز به کار گرفته شود .

اکبری استفاده از میکروسرفیسینگ را باعث افزایش کیفیت و دوام بالا نسبت به عمر مفید دیگر روکش های حفاظتی دانست و اظهار کرد : سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می‌شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد .

وی در خصوص ترکیب مواد این روکش حفاظتی نیز گفت : میکروسرفیسینگ ترکیبی از ماسه صددرصد شکسته و خوب دانه بندی شده متراکم و قیر امولسیونی پلیمری اصلاح شده با آب و فیلر و در صورت لزوم افزودنی‌های کنترل کننده زمان شکست امولسیون است که این مواد با استفاده از تجهیزات مخصوص با یکدیگر مخلوط شده و کیفیت یکسانی را بخود می گیرند و بعد از این اقدامات با دستگاه مخصوص میکروسرفیسینگ روی سطح راه به صورت یکنواخت پخش می‌شود .

اکبری افزود : این عمل به صورت ادامه‌دار و در یک زمان انجام می‌شود به طوری که ساخت و پخش مخلوط با یک دستگاه و به طور همزمان صورت گرفته و قیر امولسیونی موجود در مخلوط پس از پخش بر روی سطح راه شکسته می شود و آب موجود در آن تبخیر و یا از سطح راه خارج می‌شود و مخلوط سفت و جامدی از خود به جای می‌گذارد . با توجه به رویکرد دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای در توسعه و ترویج روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه، هر سال بخشی از برنامه‌های اجرایی حوزه راهداری کشور به انواع روکش‌های حفاظتی منجمله میکروسرفیسینگ اختصاص داده شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

نظرات کاربران