در حال بارگذاری ...
  • توسعه و ترویج روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه رویکرد اصلی سازمان راهداری

    میکروسرفیسینگ ترکیبی از ماسه صددرصد شکسته و خوب دانه بندی شده متراکم و قیر امولسیونی پلیمری اصلاح شده با آب و فیلر و در صورت لزوم افزودنی‌های کنترل کننده زمان شکست امولسیون است که این مواد با استفاده از تجهیزات مخصوص با یکدیگر مخلوط شده و کیفیت یکسانی را بخود می گیرند و بعد از این اقدامات با دستگاه مخصوص میکروسرفیسینگ روی سطح راه به صورت یکنواخت پخش می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رویکرد این سازمان در توسعه و ترویج روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه ، از روکش آسفالت حفاظتی در ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌‌های کشور خبر داد .

    رضا اکبری در تشریح عملکرد سه ساله برای جایگزین کردن روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در راه های کشور تصریح کرد : بر اساس برنامه ریزی دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای کشور ، طی سه سال گذشته تاکنون حدود ۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگدر راه‌های کشور (عمدتا راه‌های شریانی و اصلی) اجرا شده است.

    وی با اشاره به سابقه استفاده از این فناوری در راه‌ها اظهار کرد : برای اولین بار ار فن‌آوری میکروسرفیسینگ در راه‌ها استفاده شده است که براساس آن در این روش آسفالت به صورت لایه‌ای نازک و محافظ روی سطح راه اجرا می‌شود .

    اکبری میکروسرفیسینگ را یک روش برای حفاظت رویه‌های آسفالتی و اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی راه دانست و افزود : در این فناوری یک لایه ترمیمی حفاظتی که توان باربری ندارد و شامل مخلوطی از مصالح ریز دانه شکسته ، قیر امولسیونی پلیمری ، فیلر و مواد دیگر می‌شود جهت پرکردن شیارها و رد چرخ، پرکردن ترک‌ها و اصلاح سطوح اکسید شده راه و ایجاد سطحی یکنواخت و افزایش عمر مفید بر روی راه ها اجرا می شود .

    مدیر کل دفتر نگهداری از راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه این روش موجب آب بند شدن رویه جاده شده و اصطکاک مناسبی را برای آن فراهم می‌کند ادامه داد : استفاده از این روش نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته و در پروژه‌های ترمیم و نگهداری روسازی استفاده از آن هر روز گسترش می یابد زیرا استفاده از قیرهای امولسیونی مشکلات زیست محیطی ندارد و همچنین این نوع روکش می‌تواند برای افزایش اصطکاک سطح رویه راه در سطح راه هایی که دچار مشکل صیقلی شدن  هستند نیز به کار گرفته شود .

    اکبری استفاده از میکروسرفیسینگ را باعث افزایش کیفیت و دوام بالا نسبت به عمر مفید دیگر روکش های حفاظتی دانست و اظهار کرد : سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می‌شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد .

    وی در خصوص ترکیب مواد این روکش حفاظتی نیز گفت : میکروسرفیسینگ ترکیبی از ماسه صددرصد شکسته و خوب دانه بندی شده متراکم و قیر امولسیونی پلیمری اصلاح شده با آب و فیلر و در صورت لزوم افزودنی‌های کنترل کننده زمان شکست امولسیون است که این مواد با استفاده از تجهیزات مخصوص با یکدیگر مخلوط شده و کیفیت یکسانی را بخود می گیرند و بعد از این اقدامات با دستگاه مخصوص میکروسرفیسینگ روی سطح راه به صورت یکنواخت پخش می‌شود .

    اکبری افزود : این عمل به صورت ادامه‌دار و در یک زمان انجام می‌شود به طوری که ساخت و پخش مخلوط با یک دستگاه و به طور همزمان صورت گرفته و قیر امولسیونی موجود در مخلوط پس از پخش بر روی سطح راه شکسته می شود و آب موجود در آن تبخیر و یا از سطح راه خارج می‌شود و مخلوط سفت و جامدی از خود به جای می‌گذارد . با توجه به رویکرد دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای در توسعه و ترویج روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه، هر سال بخشی از برنامه‌های اجرایی حوزه راهداری کشور به انواع روکش‌های حفاظتی منجمله میکروسرفیسینگ اختصاص داده شده است .




    مطالب مرتبط

    بررسی و رفع موانع اجرای صحیح پروژه تعیین نرخ حمل جاده ای کالا بر اساس تن - کیلومتر

    بررسی و رفع موانع اجرای صحیح پروژه تعیین نرخ حمل جاده ای کالا بر اساس تن - کیلومتر

    مسائل و مشکلاتی که در اجرای پروژه تن بر کیلومتر وجود دارد ابتدا باید مدیریت و حل و فصل شود ، سپس به روز رسانی و بازنگری در محتوا صورت گیرد . در مورد صنایعی که میزان کرایه نسبت به ارزش کالا درصد بالایی دارد مانند صنعت گچ و سیمان باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد .

    |

    هموار ساختن راه برای امدادگران با تلاش راهداران در مناطق سیل‌زده

    هموار ساختن راه برای امدادگران با تلاش راهداران در مناطق سیل‌زده

    با توجه به کمبود اعتبارات ملی ، باید برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای پروژه‌ها برمبنای توجیه اقتصادی پروژه‌ها انجام شود و اعتبارات برای پروژهایی که به حداقل هزینه برای بهره‌برداری نیاز دارند ، تخصیص داده شود ، همچنین مدیران راهداری و فنی می‌توانند برای ساخت و نگهداری ...

    |

    نهایی شدن ابلاغیه رئوس اقدامات ارتقای ایمنی محدوده ورودی و خروجی شهرها

    نهایی شدن ابلاغیه رئوس اقدامات ارتقای ایمنی محدوده ورودی و خروجی شهرها

    جلسه کمیته مهندسی ایمنی راه ها با حضور اعضا و نمایندگانی از معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ، پلیس راهور ، سازمان ملی استاندارد ایران ، معاونت حمل و نقل و دبیر کمیسیون ایمنی راه ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ...

    |

    نشان دادن همت و عزم مجموعه سازمان راهداری در زمان وقوع سیل

    نشان دادن همت و عزم مجموعه سازمان راهداری در زمان وقوع سیل

    معاونان راهداری ، مسئولیت نگهداری راههای کشور و معاونان فنی ، رسالت ساخت راه‌ها را برعهده دارند و آگاهی به وظایف هر یک از این معاونت‌ها ، تعامل مناسب ، ایجاد تقسیم کار صحیح بین این دو معاونت ، تبیین نقاط قوت وضعف متقابل دو معاونت یاد شده و اجتناب از روزمرّگی ، منجر به تقویت ...

    |

    رسیدگی به ۳۷ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا در فروردین ماه

    رسیدگی به ۳۷ پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا در فروردین ماه

    بر اساس گزارش عملکرد کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ در ۶ اداره‌کل استانی به ۳۷ پرونده تخلف رسیدگی شد که بنا به تصمیمات متخذه ، ۲۶ شرکت جریمه نقدی ، ۵ شرکت به تذکر کتبی محکوم و 6 شرکت نیز برائت شدند .

    |

    نظرات کاربران