در حال بارگذاری ...
  • غلبه بر مشکلات با ارتباط و همفکری میان وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس

    تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل ، حضور بخش خصوصی در حمل‌ونقل ریلی ، تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در ظرفیت پروازها و نرخ بلیت هواپیما نیز انتظار می‌رود در حوزه حمل‌ونقل در اولویت قرار گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمادگی برای همراهی و هرگونه کمک در کمیسیون عمران به وجود آمده است تاکید کرد : هر چه وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همفکری و ارتباطات بیشتری داشته باشند ، سریع‌تر و راحت‌تر بر مشکلات غلبه خواهیم کرد .

    نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد . در ابتدای جلسه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیشاپیش سال نو از تمامی تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کرد .

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هر دو حوزه مسکن و حمل‌ونقل را دو مقوله  مهم برای توسعه کشور خواند و گفت : با وجود اینکه حمل‌ونقل مهم‌ترین شاخصه توسعه کشور محسوب می‌شود ، اما باید در نظر داشت یک سوم اقتصاد کشور در گرو توسعه مسکن است و وزارت راه و شهرسازی نقش بسزایی در توسعه کشور دارد .

    رضایی کوچی بر تکمیل تعهدات دولت در بخش مسکن ، تعامل سازنده با سازمان نظام مهندسی ، حضور پررنگ در موضوع سیما و منظر شهری همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف ارتقای تاب‌آوری و مهار آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت : انتظار می‌رود اقدامات جدی در این زمینه‌ها رخ دهد و گره از مشکلات مردم برداشته شود .

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشریح انتظارات از بخش حمل‌ونقل پرداخت و بیان کرد : تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل ، حضور بخش خصوصی در حمل‌ونقل ریلی ، تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در ظرفیت پروازها و نرخ بلیت هواپیما نیز انتظار می‌رود در حوزه حمل‌ونقل در اولویت قرار گیرد .

    وی تصریح کرد : با توجه شرایط بحرانی ناشی از فشار غرب برکشور، هرچه وزارت راه و شهرسازی و  کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همفکری و ارتباطات بیشتری داشته باشند ، سریع‌تر و راحت‌تر بر مشکلات غلبه خواهیم کرد . محمد اسلامی از زمان حضور در مسند وزیر راه و شهرسازی در خط مقدم کار قرار گرفته و حضور پر شور وی در میان مردم باعث دلگرمی و آرامش خاطر نمایندگان و مردم شده است . از این‌رو آمادگی برای همراهی و هرگونه کمک در کمیسیون عمران به وجود آمده است .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

    |

    تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

    |

    باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

    |

    نظرات کاربران