در حال بارگذاری ...

بنادر استان مازندران آماده ارائه خدمت به میهمانان و گردشگران نوروزی

بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت در عرصه تجارت ، قدیمی ترین بندر استان مازندران و نزدیکترین بندر به پایتخت به شمار می رود که در حال حاضر با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی ، زمینه بهره مندی تجار و فعالان اقتصادی از تسهیلات و مزایای ناشی از قوانین مناطق ویژه در این بندر فراهم شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بازدید از بنادر استان مازندران در ایام نوروز برای عموم هموطنان آزاد است .

اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از ساعت ۹ تا ۱۷ در تاریخ دوم تا دوازدهم فروردین ماه پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی جهت بازدید از بنادر مذکور است .

بازدیدکنندگان ضمن بازدید از موزه دریایی ، اسکله ها و دیگر تأسیسات زیربنایی ، از نزدیک در جریان روند فعالیت های دریایی و بندری قرار خواهند گرفت .

گفتنی است بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت در عرصه تجارت ، قدیمی ترین بندر استان مازندران و نزدیکترین بندر به پایتخت به شمار می رود که در حال حاضر با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی ، زمینه بهره مندی تجار و فعالان اقتصادی از تسهیلات و مزایای ناشی از قوانین مناطق ویژه در این بندر فراهم شده است .

بندر فریدونکنار نیز در سال ۱۳۸۷ در راستای گسترش روز افزون مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر آغاز به کار نمود و هم اکنون تحت نظارت سازمان بنادر و دریانوردی و بهره برداری بخش خصوصی قرار دارد .

همچنین نشست هم اندیشی ساماندهی سفرهای نوروزی در بندر نوشهر برگزار شد . نشست که با هدف اجرای هماهنگ نظارت بر عملکرد شناورها و قایق های گردشگری در تعطیلات نوروزی از سوی کارشناسان دریایی بندر نوشهر و فرماندهی دریابانی استان برگزار شد ؛ ضمن تأکید بر لزوم تداوم ساماندهی ایستگاه های گردشگری موجود و بهسازی ناوگان گردشگری استان ، بر نظارت مشترک ایستگاه های گردشگری ، اجرای عملیات های جستجو و نجات مشترک و جلوگیری از تردد قایق ها و شناورهای ناایمن تأکید شد .

شایان ذکر است نظارت بر عملکرد فنی و ایمنی شناورها و قایق های گردشگری در مدت اجرای طرح نوروزی به طور روزانه و توسط تیم های نظارتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و فرماندهی دریابانی استان صورت خواهد پذیرفت .




مطالب مرتبط

این رزمایش در راستای کسب آمادگی گروه های مختلف برای مقابله با حوادث احتمالی در شرایط بحران ، با مشارکت و همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان روز یکشنبه با موفقیت برگزار شد .

|

امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد . علیرغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگتری وارد بندر نوشهر شده است .

|

در سال جاری ۳۲۸ کشتی تجاری وارد منطقه ویژه اقصادی بندر نوشهر گردیده که نسبت به مدت مشابه قبلی ۵۶ درصد رشد داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه راه دسترسی بندر نوشهر تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می رسد ، تاکید کرد : این پروژه ...

|

امیدواریم با اجرای عملیات لایروبی و برداشت رسوب از مسیر تردد کشتی ها و بهینه سازی کانال دسترسی ، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر با سابقه نوشهر باشیم .

|

نظرات کاربران