تشریح سیاست های تعاملی میان راه آهن و شرکت های مسافری ریلی
علیرغم خروج واگن های ۵۰،۴۵ سال و بخشی از واگنهای ۳۰ ساله که کیفیت مطلوب و ایمنی برای حمل و نقل مسافری نداشتند ، توانستیم با ارتقای بهره وری ، تلاش همکاران و شرکت های مسافری ، شاهد رشد ۱۳.۸ درصدی جابجایی مسافر باشیم و نزدیک به ۲۷ میلیون سفر ریلی را در قطارهای حومه ای و بین شهری انجام دهیم .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه در ایام نوروز ، بخش مسافری به ویترینی ویژه برای راه آهن مبدل می شود ، گفت : خروجی کار همه همکاران صنعت ریلی ، در بخش مسافری دیده می شود و مورد قضاوت مردم و دولت قرار می گیرد .
میرحسن موسوی در همایش روسای قطار که در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد ، با اشاره به اینکه روسای قطار ، سفیران و نماینده تمامی کارکنان شاغل در راه آهن محسوب می شوند ، افزود : وظیفه خطیری بر دوش روسای قطار قرار دارد که عملکرد راه آهن را در اعمال و رفتار نشان می دهد و این امر توجه بیشتری را به نحوه تعامل و خدمت رسانی به مردم می طلبد .
موسوی با اشاره به سیاست های تعاملی میان راه آهن و شرکت های مسافری ریلی افزود : بر این اساس همکاری های بسیار خوبی بین این دو بخش شکل گرفته و برنامه ریزی های متفاوتی برای ارتقای کیفیت و کمیت قطارهای مسافری انجام شده است .
وی با اشاره به افزایش کمیت در بخش مسافری گفت : علیرغم خروج واگن های ۵۰،۴۵ سال و بخشی از واگنهای ۳۰ ساله که کیفیت مطلوب و ایمنی برای حمل و نقل مسافری نداشتند ، توانستیم با ارتقای بهره وری ، تلاش همکاران و شرکت های مسافری ، شاهد رشد ۱۳.۸ درصدی جابجایی مسافر باشیم و نزدیک به ۲۷ میلیون سفر ریلی را در قطارهای حومه ای و بین شهری انجام دهیم .
معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه بیشترین توجه هیات مدیره و شرکت های مسافری راه آهن بر ارتقای کیفیت سفرهای ریلی قرار دارد افزود : خروج ناوگان واگن های فرسوده ، بدون تهویه و ایمنی ، بازسازی اساسی قطارهای مسافری و خرید ناوگان جدید شهری و حومه ای از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به جلسات مداوم با شرکت ها و همکاران برای آمادگی سفرهای نوروزی ، به تشریح تمهیدات مربوط به تامین قطعات و ناوگان در طول خط و مصرفی در واگن و ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی پرداخت و اضافه کرد : در پیک نوروزی علاوه بر این اقدامات، برنامه های متنوع و شاد در همه ایستگاه های راه آهن برگزار می شود .
موسوی با تاکید بر توجه خاص به ارتقای کیفیت سیر در ایام پیک نوروزی ، از تشکیل ۵ هزار و ۱۷۰ قطار در ایام نوروزی خبر داد و گفت : مهمترین نکته مورد توجه روسای قطار اطلاع رسانی به مسافران به ویژه در زمان بروز مشکل است که به عنوان حقوق مسلم مسافران باید مورد توجه قرار گیرد .