در حال بارگذاری ...

سرویس‌دهی ۵ هزار و ۱۷۰ قطار در ایام پیک تعطیلات نوروزی

قیمت بلیت قطارهای مسافری از شهریور سال ۱۳۹۴ که ۱۰ درصد افزایش داشته است تا امروز تغییر چندانی نداشته و برای این امر باید از شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل ریلی تشکر ویژه به عمل آید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر صندلی ظرفیت ریلی برای ایام نوروز ایجاد شده است تصریح کرد : در ایام پیک نوروزی سال آینده ۵ هزار و ۱۷۰ قطار سرویس‌دهی خواهند کرد .

سعید رسولی پیشاپیش با تبریک فرارسیدن ایام نوروز سال ۹۸ در تشریح اقدامات انجام‌شده برای این ایام گفت : راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی برنامه‌ریزی‌های فشرده‌ای برای ایام نوروز حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت صندلی ریلی ایجاد کرده است که در قالب ۵ هزار و ۱۷۰ قطار در ۲۲ روز سرویس‌دهی خواهند کرد .

وی با بیان اینکه در مدت‌زمان مذکور قیمت بلیت قطار نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه افزایش نداشته است افزود : قیمت بلیت قطارهای مسافری از شهریور سال ۱۳۹۴ که ۱۰ درصد افزایش داشته است تا امروز تغییر چندانی نداشته و برای این امر باید از شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل ریلی تشکر ویژه به عمل آید .

رسولی تثبیت قیمت بلیت در عین افزایش هزینه‌ها و ارتقا کیفیت خدمات توسط شرکت‌های مسافری ریلی را غنیمت شمرد و اظهار کرد : شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی غیردولتی علی‌رغم افزایش هزینه‌ها کیفیت سرویس‌دهی و خدمات خود را ارتقا داده‌اند و با هماهنگی با معاونت مسافری شرکت راه‌آهن نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش ظرفیت نیز ایجاد کرده‌اند .

وی این افزایش ظرفیت را در مسیرهای پرتردد دانست و افزود : خدمات ایستگاهی مطلوب‌تری در مسیرهای پرتردد برای عید امسال پیش‌بینی‌شده است که شامل افزایش نسب بالابرها ، رمپ و آسانسور  می‌شود همچنین تلاش شده است که خدمات و سرویس‌دهی به مسافران در این ایام  مطلوب‌تر و بیشتر از سال قبل باشد .

رسولی ادامه داد : برای ایام نوروز کلیه نمازخانه‌ها و ایستگاه‌ها بازسازی ، بهسازی و نوسازی شده و اقدامات بسیار خوبی به‌ویژه در ایستگاه‌های راه‌آهن تهران - مشهد که همواره شلوغ است انجام‌شده است . شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری از ابتدای امسال تا ابتدای اسفندماه ۵۲ میلیارد تومان تخفیف ارائه کردند تا از این طریق بتوانند هم یک رقابت سالم داشته باشند و هم اقدام به جذب مسافر کنند .




مطالب مرتبط

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

نظرات کاربران