در حال بارگذاری ...
  • ورود اولین قطار مسیر ریلی تهران - همدان به ایستگاه راه آهن همدان

    طی هماهنگی‌هایی که با شرکت رجا صورت گرفته است در حال حاضر تنها یک رام قطار در این مسیر به حرکت درآمده با این‌ حال در صورت استقبال مردم پیش‌بینی‌شده است تا یک رام دیگر به این مسیر اضافه شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین قطار مسیر ریلی تهران - همدان که زمان سیر آن کمتر از مسیر جاده ای است به ایستگاه همدان وارد شد .

    مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در خصوص حرکت قطار در مسیر تهران به همدان گفت : نخستین سیر مسافری مسیر ریلی تهران به همدان امروز به ایستگاه راه‌آهن همدان رسید که این نویدبخش شروع حرکت قطارهای تهران - همدان و بالعکس برای جابه‌جایی مسافران است .

    روح‌الله تقی زاده با اشاره به‌سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت این قطار ادامه داد : در ماه های گذشته تلاش شده است تا مسیر مذکور سریع سیر باشد زیرا در گذشته سرعت خط در برخی مقاطع ۱۰۰ و در برخی دیگر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بود که با تلاش و همکاری دو ماه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرعت سیر به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید .

    وی با بیان اینکه پس از رسیدن سرعت به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت سیر ریلی مسیر مذکور ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد ادامه داد : پیش بینی ما بر این است تا بتوانیم سرعت سیر را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا دهیم تا سیر مسیر ریلی به ۲ تا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش یابد البته در حال حاضر نیز مسافران از طریق ریل  یک ساعت زودتر از جاده به همدان میرسند با این حال اگر سرعت افزایش یابد این مسیر به یکی از معدود مسیرهایی تبدیل خواهد شد که در زمان کوتاهی نسبت به جاده مسافران را به مقصد می‌رساند .

    وی ساعات حرکت قطار به‌سوی همدان را از تهران ۶ صبح و برگشت آن را ۱۲ ظهر عنوان کرد و گفت : طی هماهنگی‌هایی که با شرکت رجا صورت گرفته است در حال حاضر تنها یک  رام قطار در این مسیر به حرکت درآمده با این‌ حال در صورت استقبال مردم پیش‌بینی‌شده است تا یک رام دیگر به این مسیر اضافه شود . راه‌اندازی و بلیت‌فروشی ناوگان مسافری خط مذکور بر عهده بخش خصوصی است و باید تلاش شود، این قطار بدون تأخیر در مسیر ، سیر خود را داشته باشد تا مورد استقبال مردم قرارگرفته و احیاناً باعث متضرر شدن بخش غیردولتی نشود .

    وی تعداد صندلی‌های اتوبوسی قطار تهران – همدان و بالعکس را ۳۰۰ تا ۳۲۰ نفر صندلی عنوان کرد و افزود : ساعات یادشده فقط برای ایام نوروز ۹۸ است زیرا در این روزهای تقاضا برای سفر به همدان افزایش می‌یابد و به طبع بعد از پایان بازه نوروز در ساعات حرکت این قطار تغییراتی ایجاد خواهد شد .

    به گفته تقی زاده قیمت بلیت این قطار در ایام نوروز ۵۱ هزار تومان تعیین‌شده است .




    مطالب مرتبط

    روش های ارتقا بهره وری در شرکت راه آهن الگوی مناسبی برای سایر دستگاه های اجرایی

    روش های ارتقا بهره وری در شرکت راه آهن الگوی مناسبی برای سایر دستگاه های اجرایی

    رشد سالیانه بهره وری در برنامه ششم توسعه در بخش حمل و نقل ۲.۱ درصد هدفگذاری شده ، اما هم اکنون رشد بهره وری در بخش حمل و نقل به پنج درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که ما شاهد اقدامات مناسب در بخش حمل و نقل حمل نقل در کشور هستیم .

    |

    صرفه جویی های حمل و نقل ریلی نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی

    صرفه جویی های حمل و نقل ریلی نمونه بارز ارتقا بهره وری و ارزش افزوده در اقتصاد ملی

    قانون پیش‌بینی کرده است که هرگونه سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود اصل منابع سرمایه گذاری به سرمایه گذار مربوطه برگردد و شرکت راه آهن به استناد مبانی قانونی با تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی و با یک اقدام جهادی برای ارتقا بهره وری در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل ریلی ...

    |

    نظرات کاربران