در حال بارگذاری ...

وجود پتانسیل توسعه بنادر خشک در استان خراسان جنوبی

پهنه شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت : این استان پتانسیل توسعه بنادر خشک را دارد .

امیر امینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی اظهار داشت : تنها راه توسعه استان ، توسعه تجارت و خدمات بوده و در کنار آن کشاورزی و صنعت می‌تواند اهرم‌هایی برای پایداری توسعه شود .

وی با اشاره به اینکه نیازمند تعاملات سازنده با استان فراه در نزدیکی استان هستیم ، تصریح کرد : اعتبارات خوبی برای محور فراه به میل ۷۸ اختصاص یافت و امیدواریم در سال ۹۸ نیز این اعتبارات به خوبی اختصاص یابد .

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌های استان با اعتبارات اندک ساخته شده و نیاز به نگهداری و پایش دارد گفت : راه‌های کویری مجاری توسعه استان هستند که خوشبختانه طرح ملی در این زمینه وجود دارد . کمک ویژه‌ای به استان برای توسعه این راه‌ها مورد نیاز است .

وی با اشاره به اینکه دو کریدور اصلی کشور در این استان وجود دارد ، اضافه کرد : پیمانکاران با ۴۰ میلیارد تومان بدهی با سختی در محور بیرجند به قاین فعالیت می‌کنند که جزو مشکلات اصلی استان شده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در رابطه با اتصال راه‌آهن استان به ایستگاه یونسی گفت : این پروژه نیاز به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار اعتبار دارد و صندوق توسعه ملی برای کمک به این پروژه اقدامات اولیه را انجام داده است .

امینی به درخواست تخصیص اعتبار برای راه‌های روستایی استان اشاره کرد و افزود : اگر امکان دارد برای مطالبات راه‌های روستایی استان اقدام شود . پهنه شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است .




مطالب مرتبط

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

|

۲۴ نقطه مصوب از نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده بود که طبق تعهد سازمان راهداری ۱۰ نقطه باید تا شهریور سال ۱۴۰۳ به صورت کامل برطرف شود که با تلاش‌های شبانه روزی راهداران آذربایجان غربی حذف ۱۲ نقطه حادثه‌خیز تاکنون محقق شده است .

|

۱۶ پروژه هوایی با ارزش ۸۶۸ میلیارد تومان و ۶.۵ میلیون یورو در زمینه‌های توسعه ترمینال ، خرید و نصب تجهیزات در فرودگاه‌های کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسند .

|

در دولت سیزدهم ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور به ۷۰۰ هزار TEU افزایش یافت . این دستاورد مهم در حالی به دست آمد که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور در ابتدای سال ۱۴۰۰ در رقم ۸ میلیون TEU قرار داشت و در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ این ظرفیت در رقم ۸.۷ میلیون TEU قرار گرفت که افزایش ...

|

نظرات کاربران