در حال بارگذاری ...
  • برگزاری تمرین محدود طرح اضطراری سالانه در فرودگاه یزد

    در سناریوی فرضی این مانور هواپیمای امبرائر ۱۴۵ حامل ۳۹ مسافر و شش خدمه به دلیل از دست دادن فرامین دچار حریق شد و عملیات اطفای حریق در زمان تعیین شده با موفقیت انجام شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تمرین محدود طرح اضطراری سالانه فرودگاه یزد با هدف آمادگی در برابر سوانح هوایی با حضور ارگان‌های مربوط برگزار شد .

    این تمرین ۲۱ اسفند با مشارکت عوامل فرودگاهی ، حراست ، ایمنی و آتشنشانی ، برج مراقبت پرواز ، پلیس فرودگاه ، سپاه حفاظت هواپیمایی ، سوختگیری هواپیمایی و شرکت هواپیمایی ایران ایر ، هلال احمر و اورژانس شهری انجام شد .

    در سناریوی فرضی این مانور هواپیمای امبرائر ۱۴۵ حامل ۳۹ مسافر و شش خدمه  به دلیل از دست دادن فرامین دچار حریق شد و عملیات اطفای حریق در زمان تعیین شده با موفقیت انجام شد .

    در جریان این تمرین که با هدف حفظ آمادگی ، توانایی و هماهنگی بیشتر عوامل انجام شد، عملکرد واحدهای شرکت کننده مورد ارزیابی قرار گرفت و در پایان ، جلسه ارزیابی تمرین محدود با حضور همه عوامل شرکت کننده تشکیل و نقاط ضعف و قوت مانور شناسایی شد .

    گفتنی است ، تمرین دور میزی طرح اضطراری هر شش ماه یک‌بار ، تمرین محدود سالی یک‌بار و تمرین کامل طرح اضطراری هر دو سال یک‌بار در فرودگاه‌های کشور برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    ساختمان ترمینال می‌بایست دارای شرایط لازم برای نصب ایربریج باشد و عوامل وابسته توجیه‌پذیری نصب و استفاده از پل تلسکوپی می‌بایست در فرودگاه‌ها وجود داشته باشد . برنامه‌ریزی لازم در خصوص نصب ایربریج برای برخی فرودگاه‌های مشابه شرایط فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز برای سال ...

    |

    نظرات کاربران