در حال بارگذاری ...

پیشگیری از وقوع سوانح دریایی برای گردشگران در سواحل و تالاب های استان گیلان

چهار گروه بازرسی از کارشناسان دریایی این اداره کل در این طرح به وسیله پایش مستمر مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی استان با استاندارد سازی خدمات از وقوع سوانح احتمالی جلوگیری می کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت : به دنبال پیشگیری از وقوع سوانح دریایی برای گردشگران دریایی و ارتقاء سطح ایمنی آبراه های توریستی در سواحل و تالاب های استان گیلان هستیم .

علی کوهساری در جلسه هماهنگی طرح ایمنی سفر های دریایی ویژه نوروز که به منظور برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای خدمات رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی و گردشگران دریایی استان گیلان برگزار شد ، افزود : وی با بیان اینکه در نوروز ۹۸ با رویکرد جدیدی خدمت رسانی می کنیم ، اظهار داشت : در این طرح به دنبال پیشگیری از وقوع سوانح دریایی برای گردشگران دریایی و ارتقاء سطح ایمنی آبراه های توریستی در سواحل و تالاب های استان هستیم . چهار گروه بازرسی از کارشناسان دریایی این اداره کل در این طرح به وسیله پایش مستمر مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی استان با استاندارد سازی خدمات از وقوع سوانح احتمالی جلوگیری می کنند .

کوهساری درباره چگونگی اجرای طرح ایمنی گردشگردی دریایی در نوروز ۱۳۹۸ تصریح کرد : اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تعیین مسیر های ایمن قایقرانی ، نصب علائم راهنما و کمک ناوبری در آبراه های استان ، تهیه تجهیزات ایمنی و توزیع آن در مراکز مجاز ارائه خدمات گردشگری دریایی ، ساماندهی همیاران ناجی استان ، تهیه و توزیع بروشورهای "راهنمای سفر دریایی ایمن" ، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی و توصیه های ایمنی در مبادی ورودی شهرهای ساحلی استان و مراکز گردشگری دریایی ، بازرسی مستمر مراکز ارائه خدمات گردشگری دریایی و سایر دستگاه ها و ارگان های همکار در تامین ایمنی و امنیت آبراه های استان به استقبال نوروز ۱۳۹۸ می رود .




مطالب مرتبط

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

مجتمع بندری انزلی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر شمال کشور و در راستای توسعه ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال – جنوب دارای زیرساخت‌های مناسبی است . طی سال‌های گذشته حوضچه ای بدون محدودیت آبخور با ۶ پست اسکله تجاری و نفتی در راستای توسعه ترانزیت و صادرات ایجاد شد و مجموع ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

نظرات کاربران