در حال بارگذاری ...
  • مبادله قرارداد خرید ۱۵ هزار تن ریل ملی با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

    با همکاری شرکت ساخت و توسعه و شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راه‌آهن سراسری برداشته شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی خبر داد : قرارداد خرید ۱۵ هزار تن ریل نوع 60E1 با گرید R620 مطابق مشخصات فنی آخرین ویرایش استاندارد EN-13674 به مدت شش ماه با شرکت سهامی ذوب آهن مبادله شد .

    مجتبی خدادادی از مبادله قرارداد تامین ریل ملی با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت : تا پیش از انقلاب اسلامی تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز ساخت راه‌آهن از خارج تامین می ‌شد و پس از انقلاب اسلامی با توسعه صنایع داخلی کشور در بیشتر تجهیزات به خودکفایی رسیدیم . تهیه ریل با توجه به تکنولوژی خاص امکان تولید در داخل کشور را نداشت و با ارزبری فراوان از خارج کشور تامین می‌شدکه در این سال‌ها با در نظر گرفتن اعمال تحریم‌ها دیگر امکان شرکت در مناقصات از سوی تولید کننده‌های بین‌المللی ریل وجود نداشت .

    مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی در خصوص برگزاری مناقصه برای تامین ریل ملی به ویژه در راه‌آهن میانه- بستان آباد - تبریز توضیح و اظهار داشت : با برگزاری مناقصه عمومی خرید ۱۵ هزار تن ریل ، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان  به منظور همکاری اعلام آمادگی کرد .

    وی راه‌اندازی خط تولید ریل ملی در کشور را  اقدام مهمی در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی ذکر و عنوان کرد : با همکاری شرکت ساخت و توسعه و شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راه‌آهن سراسری برداشته شد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

    |

    این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

    |

    نظرات کاربران