در حال بارگذاری ...

اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان قم همگام با فراخوان عمومی در سراسر کشور

بر این اساس از صبح روز سه‌شنبه هفته جاری ، عملیات پاکسازی حریم جاده‌ها توسط هزاران نفر از مأموران راهداری در سراسر کشور آغاز می‌شود و راهداران قم نیز در این طرح سراسری حضوری فعال خواهند داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان همگام با سراسر کشور در روز ۲۱ اسفندماه خبر داد .

ابوالفضل جمالی با اشاره به فراخوان عمومی پاکسازی حریم‌راه‌ها در سراسر کشور اظهار کرد : این طرح با شعار «حفاظت از محیط زیست حفاظت از زندگی است» اجرایی می‌شود . با توجه به ایام منتهی به پایان سال و استقبال از سفرهای نوروری ، این اداره در نظر دارد همگام با سراسر کشور در راستای پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های استان و با حضور راهداران و مشارکت عمومی مردم این طرح را اجرایی کند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه زمان اجرای این طرح در سراسر کشور تعیین شده است گفت : امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نخستین بار تصمیم به اجرای طرح پاکسازی حریم راه‌ها در آستانه سفرهای نوروزی گرفته است .

جمالی خاطرنشان کرد : بر این اساس از صبح روز سه‌شنبه هفته جاری ، عملیات پاکسازی حریم جاده‌ها توسط هزاران نفر از مأموران راهداری در سراسر کشور آغاز می‌شود و راهداران قم نیز در این طرح سراسری حضوری فعال خواهند داشت .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به آیین شروع این طرح با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جاده هراز عنوان کرد : در استان قم نیز مراسم آغاز طرح پاکسازی حریم جاده‌ها با حضور مأموران راهداری ، محیط زیست و هلال احمر و داوطلبان مردمی و اصحاب رسانه برگزار می‌شود .

وی عنوان کرد : هدف از اجرای این طرح ، فرهنگ‌سازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای خودداری از ریختن زباله در حریم راه‌هاست به همین منظور در قالب آموزش‌های جنبی طرح ، از عموم هم میهنان خواسته می‌شود زباله‌های حین سفر را داخل کیسه‌های مخصوص داخل خودرو نگهداری کرده و با رسیدن به نزدیک‌ترین مجتمع بین راهی ، کیسه زباله را در مخازن ویژه تخلیه کنند .

جمالی با بیان اینکه پرتاب زباله از خودرو به اطراف جاده ‌ها یکی از عادات زشت و گاه خطرناک محسوب می‌شود گفت : این فرهنگ غلط رفتاری علاوه بر آسیب به محیط زیست ، یکی از عوامل اختلال در زاویه دید رانندگان دیگر و بروز تصادفات رانندگی هم هست .




مطالب مرتبط

آموزش رانندگی صحیح ، غرفه‌های نقاشی کودکان ، پذیرایی افطاری ساده ، نمایش‌های مفرح و اهدای جوایز به کودکان از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در پویش «چشم به راهیم» البرز بود .

|

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

نظرات کاربران