در حال بارگذاری ...

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار مسیر رشت – تهران و بالعکس

قطار مذکور هر روز ساعت ۸ از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۸ از رشت به‌طرف تهران حرکت خواهد کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از آغاز پیش‌فروش بلیت قطار مسیر رشت – تهران و برعکس خبر داد و گفت : مسافران برای تهیه بلیت قطار تهران – رشت و برعکس به سایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و یا آژانس‌های هواپیمایی و راه‌آهن استان مراجعه کنند .

علی خدایی قیمت تعیین‌شده بلیت مسیر رشت - تهران را ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای یک‌بار سیر عنوان کرد و افزود : در حال حاضر با توجه به افتتاح خط بهای بلیت قطار رشت – تهران با تخفیف ارائه می‌شود که قیمت آن ۴۰ هزار تومان است .

وی با بیان اینکه مسیر رشت - تهران روزانه با دو رام قطار رفت‌وبرگشت در حال سیر است تصریح کرد : قطار مذکور هر روز ساعت ۸ از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۸ از رشت به‌طرف تهران حرکت خواهد کرد .

لازم به ذکر است در راستای تحقق وعده‌های دولت دوازدهم چهارشنبه هفته گذشته راه‌آهن رشت توسط رئیس‌جمهور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی افتتاح شد .

راه‌آهن قزوین - رشت به‌صورت یک‌خطه ، با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری ، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع‌شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان ، منجیل ، رودبار ، رستم‌آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد . این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دوشاخه خواهد شد که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی‌الیه غرب گیلان می‌رسد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

|

نظرات کاربران