در حال بارگذاری ...

بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها از مراحل پایانی راه اندازی سایت رادار کوشک بزم

نصب رادار TMA کوشک بزم بخشی از پروژه بزرگ پوشش نظارتی فضای کل کشور است. این سامانه مشتمل بر دو رادار از نوع PSR و MSSR است که به فناوری MODE S که از آخرین دستاوردهای روز دنیا در تجهیزات نظارتی به شمار می رود ، تجهیز شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه جمعی از مسئولان شرکت از مراحل پایانی راه اندازی کوشک بزم بازدید کرد .

سیاوش امیرمکری در این بازدید که ۱۶ اسفند انجام شد ، از مراحل پایانی راه اندازی رادار کوشک بزم بازدید کرد .

در این بازدید کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی به ارایه توضیحات لازم درباره نحوه نصب رادار پرداختند و امیرمکری بر ضرورت هماهنگی با ارگان های مرتبط برای انجام به موقع و دقیق عملیات نصب رادار تاکید کرد .

در حاشیه این بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوای ایران در دیداری صمیمانه با کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد .

در بازدید امیرمکری از سایت کوشک بزم ، سعید اکبری ، معاون عملیات هوانوردی ، محمد حبیب الهی ، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی و صمد محمدی ، مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات نیز حضور داشتند .

این رادار باعث تکمیل پوشش فضای TMA تهران می شود و افزایش ضریب ایمنی پروازهای محدوده پایتخت را دربردارد . با بهره برداری از این رادار که پشتیبانی برای رادارهای فردگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) است ، تمام فرودگاه های موجود در محدوده TMA استان تهران در پوشش نظارتی این رادار قرار خواهند گرفت . ضمن اینکه با توجه به قابلیت پیشرفته Mode S این رادار ، دقت نظارت برای پروازهای عبوری افزایش خواهد یافت .

نصب رادار TMA کوشک بزم بخشی از پروژه بزرگ پوشش نظارتی فضای کل کشور است . این سامانه مشتمل بر دو رادار از نوع PSR و MSSR است که به فناوری MODE S که از آخرین دستاوردهای روز دنیا در تجهیزات نظارتی به شمار می رود ، تجهیز شده است .

رادار TMA مخفف عبارت Terminal Manover Area است و فضایی به شعاع حدود ۸۰ ناتیکال مایل معاد ۱۲۰ کیلومتر را پوشش می دهد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

فرودگاه‌های زاهدان ، ایرانشهر و سراوان عملیاتی است و به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به پروازهای اورژانسی و امدادی هستند .

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

نظرات کاربران