در حال بارگذاری ...

لزوم بهره گیری از توان بخش خصوصی در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی

مهمترین دستور کار وزارت راه و شهرسازی انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی است که باید به یک سمت فعال هدایت کنیم با اعتبارات دولتی که محدود است نمی توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و باید از بخش خصوصی بهره گیری کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : یکی از اقدامات جدی که در بنادر در دست انجام است سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد کسب و کارهایی است که به توسعه فعالیت ترانزیت کمک می کند .

محمد اسلامی در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه و زیر ساختی استان گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهوری انجام شد ، اظهار داشت : یکی از اقدامات جدی که در بنادر در دست انجام است سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد کسب و کارهایی است که به توسعه فعالیت ترانزیت کمک می کند و سهم قابل ملاحظه ای در اقتصاد دارد . نکته مهم در حال حاضر ایجاد اشتغال و تحرک چیدمان اقتصادی کشور است چرا که ما در یک جنگ اقتصادی بسر می بریم .

اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان کشور بر این امر اذعان دارند که نمی توانند از طریق جنگ نظامی و یا سایبری بر ملت ایران چیره شوند ، تصریح کرد : آنان با جنگ اقتصادی در صدد فشار بر ایران هستند و به بیان خود در اولین قدم توانسته اند از ارزش پول ملی ما بکاهند و به دنبال اهداف دیگری هستند . خوشبختانه با آگاهی مردم و تدبیر مسئولان و نگاه ژرف و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری کاروان انقلاب به گونه ای هدایت شده است که نقشه های دشمنان نتوانسته اثربخشی داشته باشد اما راه مقابله با شرایطی که پیش آورده اند این است که بتوانیم به تولید و پایدار سازی تولید و اشتغال اهمیت بیشتری دهیم و روند کاهنده ارزش پول ملی را مهار کنیم .

اسلامی اذعان داشت : هیچ چیزی به جز  تولید و ارزش افزوده آن نمی تواند به ما کمک کند که پول ملی خود را تقویت کنیم . مهمترین دستور کار وزارت راه و شهرسازی انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی است که باید به یک سمت فعال هدایت کنیم با اعتبارات دولتی که محدود است نمی توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و باید از بخش خصوصی بهره گیری کنیم .

اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی  در بنادر ، شبکه ریلی ، حمل و نقل جاده ای و در بخش فرودگاهی استفاده کنیم ، متذکر شد : جریان سازی برای تولید مسکن جزو برنامه های اساسی وزارت راه و شهرسازی است که در رویکرد جدید مسکن مهر باقیمانده را تکمیل کنیم و به عرضه  مسکن برای جامعه هدف کمک کنیم . پروژه راه آهن قزوین - رشت که با حضور رییس جمهوری و مهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد یکی از آرزوهای دیرینه مردم و وعده های دولت تدبیر و امید بود .

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : تکمیل آزاد راه قزوین رشت و ۸,۵ کیلومتری باقیمانده در لاین راست آزاد راه که عملیات اجرایی آن آغاز و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد .

اسلامی با بیان اینکه در بندر انزلی سه پروژه مهم به بهره برداری رسید ، عنوان کرد : نخستین پروژه سرمایه گذاری است که بندر برای توسعه اسکله انجام داده که سه پست اسکله در اینجا ایجاد شده ، ده پست اسکله وجود داشته که تعداد پست های این بندر به ۱۳ پست افزایش پیدا می کند و ظرفیت این بندر را به ۱۳,۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد .

وی با بیان اینکه پروژه  کنار گذر شهرستان لنگرود با ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیز به بهره برداری می رسد ، تصریح کرد : کنار گذر پره سر نیز یکی از ضروریت ها برای اتصال جاده ترانزیتی بوده که به بهره برداری رسید .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

استان گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ، مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی متعددی دارد و همه ساله میزبان هزاران علاقمند به تفریحات آبی است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا طی ۱۱ ماهه امسال در مجتمع بندری انزلی ، گفت : ...

|

این پروژه شامل احداث سیلو ، مکنده ، سیستم انتقال مکانیزه غلات از اسکله به کندوها می باشد .

|

از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

|

نظرات کاربران