در حال بارگذاری ...

حمایت ازبکستان از توسعه ترانزیت و دسترسی به آب های آزاد

گسترش توسعه خطوط ریلی در شمال ازبکستان می تواند کمک شایانی به خط ترانزیتی چین - ازبکستان و ترکمنستان و ایران کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بازاریابی اداره حمل و نقل و راه آهن ازبکستان گفت : دولت ازبکستان همواره از فعالیت و همکاری کشورهای منطقه در توسعه ترانزیت و دسترسی به آب های آزاد حمایت کرده است .

شریپف شاوتاکو ویچ در مراسم پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو ، افزود : "کاهش مخاطرات و موانع حمل و نقلی" ؛ " تسهیل ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه" و "بهره گیری از جاده ابریشم جدید" از اولویت های کشور ازبکستان قلمداد می شود .

این مسئول حمل و نقل دولت ازبکستان ، با ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل جاده ای و ریلی در این کشور ، گفت : گسترش توسعه خطوط ریلی در شمال ازبکستان می تواند کمک شایانی به خط ترانزیتی چین - ازبکستان و ترکمنستان و ایران کند .

به گفته شریپف شاوتاکو ویچ ، حمل ریلی در ازبکستان این ظرفیت را دارد تا به ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کند .

مدیر بازاریابی اداره حمل و نقل و راه آهن ازبکستان گفت : دولت ازبکستان همواره از فعالیت و همکاری کشورهای منطقه در توسعه ترانزیت و دسترسی به آب های آزاد حمایت کرده است .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاها از طریق این بندر از ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۳۶۷ هزار تن در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۵۴ درصد رشد یافت .

|

با توسعه زیرساخت‌ها در بندر شهید بهشتی شاهد سرویس‌های منظم حمل کانتینری مستقیم از بنادر چین ، غرب هند و جبل علی امارات به بندر چابهار و بالعکس با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فعالین تجاری هستیم .

|

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر ، شهید حقانی ، بندر هرمز ، بندر تیاب ، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند .

|

در بخش صادرات کالا نیز ۴۱۹ هزار و ۹۰۷ تن کالا از بندر شهیدبهشتی چابهار صادر شده است که رشد ۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد و و در بخش ترانزیت کالا نیز ۱۰ هزار و ۲۳۱ تن کالا از این بندر ترانزیت شد تا شاهد رشد ۲۱۵ درصدی ترانزیت کالا تا پایان نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ...

|

ظرفیت‌های خالی در بنادر آستاراخان و بنادر شمالی ایران ، ایجاب می‌کند در زمینه بندری ، تردد کشتی‌های رو-رو ، کشتی‌های کانتینری و کشتی‌های رو-رو ریلی را آغاز کنیم .

|

نظرات کاربران