در حال بارگذاری ...
  • برگزاری کارگاه آموزشی مسئولان مراقبت پرواز فرودگاه های کشور در فرودگاه رشت

    در این دوره آموزشی که به مدت ۴۰ ساعت از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۶ اسفند ادامه دارد ، نمایندگان مراقبت پرواز فرودگاه های کشور حضور دارند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کارگاه آموزشی مسئولان و روسای اداره های کنترل ترافیک هوایی فرودگاه های کشور به میزبانی فرودگاه سردار جنگل در حال برگزاری است .

    کارگاه آموزشی مسئولان و روسای اداره های کنترل ترافیک هوایی فرودگاه های کشور با هدف آموزش جدیدترین دستورالعمل های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری از نحوه کنترل ترافیک هوایی به میزبانی فرودگاه سردارجنگل رشت آغاز شد .

    در این دوره آموزشی که به مدت ۴۰ ساعت از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۶ اسفند ادامه دارد ، نمایندگان مراقبت پرواز فرودگاه های کشور حضور دارند .

     




    مطالب مرتبط

    جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جزء ضروریات است و عدم رعایت این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود .

    |

    مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نخستین بسته به‌روزرسانی نشریه اطلاعات هوانوردی (AIP) جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۴ ، در اداره اطلاعات هوانوردی(AIS) - اداره ...

    |

    در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

    |

    نظرات کاربران