در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی پروازها در سفرهای نوروزی از اولویت های اصلی فرودگاه مهرآباد

    فرودگاه با نظارت بیشتر بر عملکرد هندلینگ‎کننده‎ها تمام موارد استاندارد را در پذیرش و ارسال بار مورد توجه قرار می دهد و باید تکریم ارباب رجوع و حقوق مسافران بر اساس دستورالعمل‎های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در زمان تاخیر پرواز و یا ابطال پروازها به خوبی رعایت شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه مهرآباد در نشست هم‎اندیشی تسهیلات نوروزی گفت : در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی‎های فرودگاه ناشی از عدم اطلاع‎رسانی درباره وضعیت و زمان انجام پرواز به مسافران است .

    میرسعید صفی‎نیا در این نشست گفت : با همراهی و تعامل همه واحدهای فرودگاهی تلاش خواهیم کرد تا با تسهیل در تردد مسافران ، ارتقای خدمات در طول مسیر سفر از فرودگاه و کاهش تاخیرات احتمالی و رعایت حقوق شهروندی خاطره سفری خوش را برای مسافران به وجود آوریم .

    وی در مورد اجرای طرح افزایش ایمنی ، ‌رضایتمندی و ارائه خدمات بهینه فرودگاهی را در فرودگاه مهرآباد گفت : در مرحله اول سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی‎هایی که در فرودگاه ایجاد می‎شود ناشی از عدم اطلاع‎رسانی درباره وضعیت پرواز زمان انجام پرواز به مسافران است . مورد دیگری که باید جدی به آن پرداخته شود تامین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) با توجه به تاکید سازمان هواپیمایی کشوری است ؛ زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تاخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می‎تواند در ترمینال‎ها فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود .

    صفی نیا با تاکید بر اینکه شرکت‎های هواپیمایی باید از فروش بلیت به مسافران قبل از دریافت مجوز پرواز اکیدا خودداری کند و همچنین جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی که از قبل توسط فرودگاه تهیه شده است حتما رعایت شود ، گفت : از تعجیل و یا تاخیر در زمان باز کردن کانترهای پذیرش مسافر اکیدا خودداری شود و همچنین از بستن زود هنگام کانترها بویژه زمانی که مسافران مقابل کانترهای پذیرش مسافر حضور دارند خودداری شود . به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاد‎ه‎های احتمالی و مفقود شدن و یا جابجایی بار مسافران باید کنترل تگ بار مسافران پروازهای ورودی هنگام خروج از سالن ترمینال به خوبی بررسی شود و به منظور تسریع انجام امور باید نیروی انسانی مورد نیاز خصوصا در ساعات پرترافیک در ترمینال‎ها و زمان پذیرش پروازها پیش‎بینی و تامین شود .

    صفی نیا همچنین خطاب به شرکت‎های هندلینگ‎کننده گفت : فرودگاه با نظارت بیشتر بر عملکرد هندلینگ‎کننده‎ها تمام موارد استاندارد را در پذیرش و ارسال بار مورد توجه قرار می دهد و باید تکریم ارباب رجوع و حقوق مسافران بر اساس دستورالعمل‎های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در زمان تاخیر پرواز و یا ابطال پروازها به خوبی رعایت شود . به منظور پاسخگویی به مسافران حضور دایمی و مستمر کارکنان دفاتر تحت اختیار آن شرکت‎ها در محل کار برای پاسخگویی به مسافران الزامی است و مسافران می توانند با شماره پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ نظرات و پیشنهادات خود را انتقال دهند .

    گفتنی است ، این جلسه با حضور فرماندهای پلیس وسپاه حفاظت و روسای ایستگاه‎های شرکت‎های هواپیمایی در تهران وهمچنین شرکت‎های هندلینگ‎کننده و حضور همه ارگان‎ها و سازمان‎ها به منظور بررسی موارد لازم برای ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی فرودگاه مهرآباد در سالن اجتماعات فرودگاه مهرآباد تشکیل شد .




    مطالب مرتبط

    برگزاری جلسه کمیته تسهیلات و خدمات نوروزی در فرودگاه اهواز

    برگزاری جلسه کمیته تسهیلات و خدمات نوروزی در فرودگاه اهواز

    تمام اداره‎ها ، واحدها ، ارگان‎ها ، نهادها و شرکت‎های هواپیمایی مستقر در فرودگاه باید خود را برای هرگونه پیش آمد احتمالی آماده کنند و حضور جدی رؤسا و یا جانشینان اداره‎ها در زمان تمام پروازها برای ارایه بهتر و بیشتر خدمات و جلب رضایت مسافران الزامی است .

    |

    بررسی روزانه ‌پرواز‌ها ، خدمات و تأخیرات پروازی شرکت‌ها در ایام نوروز

    بررسی روزانه ‌پرواز‌ها ، خدمات و تأخیرات پروازی شرکت‌ها در ایام نوروز

    تلاش می‌کنیم در ایام نوروز ‌پرواز‌ها ، خدمات و تأخیرات پروازی شرکت‌ها را روزانه بررسی و رصد کنیم . به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده است‌ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری خصوصاً آیین‌نامه حقوق مسافر را به دقت رعایت کنند‌ .

    |

    نظرات کاربران