در حال بارگذاری ...
  • تشریح تصمیمات و مهم‌ترین مصوبات اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال - جنوب

    اطمینان داریم که کریدور شمال - جنوب یک فرصت مناسب تجاری و اقتصادی برای همه کشورهای عضو است که نتایج مثبت تبادلات منطقه‌ای و بین‌المللی در آن ، در فضای همکاری و هماهنگی بیشتر حاصل خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، انتقال کانتینرهای آزمایشی از طریق خاک ایران میان هند و روسیه ، استفاده از سازوکارهای کنوانسیون‌های تیر و تیر الکترونیک و ایجاد کمیته ویژه برای پیگیری مصوبات هفتمین شورای هماهنگی کریدور شمال - جنوب برخی از مهم‌ترین مصوبات هفتمین شورای هماهنگی کریدور شمال - جنوب به شمار می‌رود .

    شهرام آدم‌نژاد ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در آخرین روز از برگزاری هفتمین نشست شورای هماهنگی کریدور شمال - جنوب ، ضمن تقدیر از وزارت امور خارجه و برگزارکنندگان این نشست گفت : خوشبختانه تصمیمات موثر و راه‌گشایی طی این رویداد توسط کشورهای عضو کریدور اتخاذ شد که امیدوارم با اراده مصمم همگی ، بتوانیم در اجرای این تصمیمات موفق شویم و به صورت روزافزون شاهد رونق بیشتر حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت در کشورهای واقع در مسیرهای این کریدور و به تبع آن تسهیل در توسعه تجارت و مبادلات اقتصادی گسترده‌تر فی‌مابین کشورها باشیم .

    وی ادامه داد : در طول این اجلاس ، کشورهای شرکت‌کننده ، ضمن بیان آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و تسهیلات موثر در رونق هرچه بیشتر این کریدور ، بر علاقه‌مندی و اراده خود جهت گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی بیشتر در چارچوب موافقت‌نامه تاکید کردند .

    بنا به گفته آدم‌نژاد ، برخی از تصمیمات و مهم‌ترین مصوبات این اجلاس به شرح زیر است :

    ۱- معرفی متولی مشخص از سوی هریک از کشورهای عضو به عنوان مدیر کریدور جهت امور هماهنگی و پیگیری با دبیرخانه مستقر در وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران

    ۲- بررسی تاسیس یک شرکت مشترک حمل ونقل چندوجهی با مشارکت کشورهای عضو

    ۳- استفاده از سازو کارهای کنوانسیون تیر ، تیر الکترونیک جهت سرعت بخشی به فرآیندهای حمل بار و حذف رویه‌های غیرضروری

    ۴- انتقال کانتینرهای آزمایشی از بنادر هند با عبور از قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به روسیه در چارچوب "کنوانسیون تیر" جهت شناسایی گلوگاه‌های فعلی در مسیرهای کریدور

    ۵- به روز رسانی اطلاعات پایگاه اینترنتی کریدور توسط دبیرخانه مستقر در جمهوری اسلامی یران و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این پایگاه جهت تسهیل ارتباطات و دسترسی اعضا به اطلاعات

    ۶- ایجاد کمیته ویژه پیگیری مشترک برای پایش اجرای مصوبات این اجلاس و همچنین سایر تصمیمات پیشین و آتی مربوط به کریدور و با اولویت دستور کار طرح و پیگیری چالش‌های بانکی، بیمه و اجرایی نمودن کنوانسیون تیر

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در انتهای این نشست گفت : اطمینان داریم که کریدور شمال - جنوب یک فرصت مناسب تجاری و اقتصادی برای همه کشورهای عضو است که نتایج مثبت تبادلات منطقه‌ای و بین‌المللی در آن ، در فضای همکاری و هماهنگی بیشتر حاصل خواهد شد . در این اجلاس ما تلاش کردیم تا بستر لازم برای احیای توافق را مهیا کنیم . هشتمین اجلاس شورای هماهنگی این کریدور سال آینده در جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

             

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

    |

    نظرات کاربران