در حال بارگذاری ...

ضرورت انعکاس هرچه بیشتر فعالیت های مطلوب و رشد کمی و کیفی فرودگاه های کشور

ناوبری هوایی فرایندی مستمر است و مقطعی نیست. علت تدوین دستورالعمل برای فعالیت های نوروزی ، اهمیت دادن به این موضوع و پیگیری انجام کارهای ویژه در این ایام است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سومین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها با حضور حسین اسفندیاری ، عضو هیات مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی ، حمیدرضا سیدی ، معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی ، سعید اکبری ، معاون عملیات هوانوردی و جمعی از مدیران کل ستادی برگزار شد .

این نشست صبح امروز سه شنبه ۱۴ اسفند به منظور بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخش‎های مختلف ستاد و فرودگاه‎ها برای ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامه‎ریزی ، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‎های نوروزی در سالن اجتماعات روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد .

در این نشست ، حسین اسفندیاری ، عضو هیات مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی بر نظارت غیر حضوری بر فرودگاه ها در ایام نوروز تاکید کرد و گفت : ناوبری هوایی فرایندی مستمر است و مقطعی نیست. علت تدوین دستورالعمل برای فعالیت های نوروزی ، اهمیت دادن به این موضوع و پیگیری انجام کارهای ویژه در این ایام است .

وی همچنین با تاکید بر ضرورت انعکاس هرچه بیشتر فعالیت های مطلوب و رشد کمی و کیفی فرودگاه های کشور افزود : امسال نیز به روال سال های گذشته آمار پروازها و مسافران از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی  به صورت روزانه تجمیع و منتشر می شود .

همچنین در این جلسه حمیدرضا سیدی ، معاون برنامه‎ریزی ، نظارت و امور اقتصادی از آمادگی واحدهای زیرمجموعه این معاونت برای انجام وظایف مربوط در ایام نوروز خبر داد .

سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در سخنانی با اشاره به افزایش پروازها در ایام نوروز گفت : دستورالعمل های لازم به واحدهای عملیاتی فرودگاه ها ابلاغ شده و معاونان عملیاتی موظف به حضور در فرودگاه هستند . شیفت های کاری مراقبان پرواز، کارکنان ایمنی زمینی و سایر نیروهای مرتبط با این معاونت تعیین شده و فلایت چک سیستم های کمک ناوبری رو به اتمام است .

همچنین یداله آقائی صائم ، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از به روزرسانی پورتال و درج اطلاعات و تقویم نوروزی در پورتال روابط عمومی شرکت خبر داد و گفت : اخبار نوروزی در حال تهیه و بارگذاری است و کشیک های نوروزی و شرح وظایف کارکنان روابط عمومی را تعیین کرده ایم و هماهنگی لازم برای ارتباط مستمر با رسانه ها به ویژه واحد مرکزی خبر برای پوشش اخبار مهم نوروزی فرودگاه ها انجام شده است .




مطالب مرتبط

شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

|

از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

|

با این اقدام ، پرواز مسیر نجف از فرودگاه سردار جنگل رشت از دو پرواز رفت و برگشت به چهار پرواز افزایش یافت .

|

نظرات کاربران