در حال بارگذاری ...

رشد ۱۴ درصدی ترانزیت کالا طی ۱۰ ماهه امسال

ترانزیت کالا در قالب حمل و نقل هوایی کشور در مدت مورد بررسی این گزارش به ۳۶۶ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش نشان می‌دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، درآمد حاصل از ترانزیت کالا در ۱۰ ماهه امسال (منتهی به دی) در بخش‌های مختلف ریلی ، جاده ای ، هوایی و دریایی به رقم ۲ میلیارد و ۹۰۵ میلیون دلار رسید ، که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد رشد نشان می دهد .

بر پایه آمار سازمان توسعه تجارت ایران ، در حالی که سال پیش در در ۱۰ ماهه نخست سال (منتهی به دی) ۲ میلیارد و ۵۴۷ میلیون دلار کالا توسط بخش های مختلف حمل ونقل کشور ترانزیت شده بود، اما امسال این رقم  ۳۵۸ میلیون دلار از رقم پارسال بیشتر است .

ترانزیت کالا در قالب حمل و نقل هوایی کشور در مدت مورد بررسی این گزارش به ۳۶۶ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش نشان می‌دهد .

علاوه براین در ۱۰ ماهه ۹۷ در مجموع ۱۳۳ میلیون دلار کالا توسط حمل و نقل دریایی کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۴۱ میلیون دلار بود ۶ درصد کاهش یافت .

همچنین در این مدت ترانزیت کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای کشور معادل ۲ میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد . بررسی آمارهای سازمان یاد شده حاکی از آن است که در ۱۰ ماه نخست سال ۹۶ (منتهی به دی) مجموع ترانزیت کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای کشور معادل یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار بود .

در ۱۰ ماه نخست امسال ترانزیت کالا توسط حمل و نقل ریلی کشور نیز به ۱۵۲ میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال پیش که ۱۱۵ میلیون دلار بود، ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد .




مطالب مرتبط

         

|

افزایش سهم صنعت هوایی هرمزگان در حمل نقل و ترانزیت کالا مستلزم یک عزم جدی در استان است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

روزانه به‌ طور متوسط ۵۷۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت‌می‌گیرد که تلاش می‌شود این میزان در سال جاری افزایش یاید .

|

در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است . در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است .

|

نظرات کاربران