آغاز عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا همزمان با افتتاح مسیر قزوین – رشت
در صورت بهرهبرداری از این خط یکی از محورهای کریدور شمال به جنوب کشور در بخش ریلی نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی خبر داد : عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا همزمان با افتتاح مسیر قزوین – رشت آغاز خواهد شد که در صورت بهرهبرداری یکی از محورهای کریدور شمال به جنوب کشور در بخش ریلی نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت .
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواشناسی کل کشور در جمع خبرنگاران گفت : اتصال راه آهن کشور به شمال قفقاز از طریق رشت ، انزلی و آستارا همواره یکی از پروژههایی بود که مردم از دیرباز آرزوی آن را داشتند ، خوشبختانه ما طی دو روز آینده شاهد افتتاح بخش قزوین تا رشت آن با حضور رئیسجمهوری خواهیم بود .
اسلامی ادامه داد : در این راستا عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا همزمان با افتتاح مسیر قزوین – رشت آغاز خواهد شد . در صورت بهرهبرداری از این خط یکی از محورهای کریدور شمال به جنوب کشور در بخش ریلی نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت .
وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد : پروژه راهآهن قزوین – رشت یکی از پروژههای فاخر مهندسی عمران در کشور محسوب میشود که به لحاظ کیفیت ساخت ، تونل و پلهای احداثی در مسیر راهاهن بینظیر خواهد بود .
مطالب مرتبط
توافقات انجام شده در نشستهای کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونهای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...
تسهیل تردد جادهای و توسعه زیرساختها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگها و هم مناسبسازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغههایی بود ...
توسعه پایانههای مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار ، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد . برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران - لاهور یا مشهد - لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود .
پیگیری توسعه ناوگان ، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حملونقل عمومی کشور با استفاده از سامانههای هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد ، به صورت توامان میتواند به سفر ایمن در جادهها منجر شود .
استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .