در حال بارگذاری ...
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در کشور نیاز به توسعه دارد

    با حمایت از تولید داخلی و واحدهایی که صنعت حمل‌ونقل ریلی را تشکیل داده و تولیدکننده واگن هستند (چه مسافری چه باری) از ظرفیت توان داخلی استفاده کنیم و همراه با انتقال تکنولوژی به داخل کشور ، از ظرفیت تکنولوژی و دانش که در کشور وجود دارد استفاده و یک اشتغال پایدار را در این صنعت ایجاد کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است و باید از هر ظرفیتی که امکان‌پذیر بوده واگن‌ها را نوسازی کنند .

    مجید کیان‌پور افزود : همچنین باید روی ظرفیت حمل‌ونقل ریلی و هوایی کار شود و از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم . زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در کشور نیاز به توسعه دارد تا بتوانیم بر اساس برنامه ششم به آن آماری که لحاظ شده برسیم . ضرورت دارد بخش حمل‌ونقل مسافر را افزایش دهیم ، همچنین بخش حمل‌ونقل بار نیز یک اولویت استراتژیک در کشور باشد و بار را از روی جاده جمع کنیم و از طریق ریل‌ها بارها جابه‌جا شوند .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش کنیم از حمل‌ونقل ترکیبی (ریلی ، جاده‌ای ، هوایی) استفاده کنیم ، تصریح کرد : هنوز نتوانستیم سهم ایران را در بحث حمل‌ونقل در بازارهای منطقه و خاورمیانه داشته باشیم . خیلی توجه به بحث جابه‌جایی کالا در بخش بین‌المللی نداشتیم در حالی‌که ایران ظرفیت خوبی است و با توجه به اینکه بین ۱۵ کشور همسایه قرار دارد باید بتوانیم سهم خوبی در حمل‌ونقل داشته باشیم ، ایران می‌تواند شاهراه ترانزیت به اروپا ، آسیای میانه و به‌عنوان یک مفصل در بین کشورهای آسیای دور ، خاورمیانه ، اروپا و آسیای میانه عمل کند .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است ، ادامه داد : با حمایت از تولید داخلی و واحدهایی که صنعت حمل‌ونقل ریلی را تشکیل داده و تولیدکننده واگن هستند (چه مسافری چه باری) از ظرفیت توان داخلی استفاده کنیم و همراه با انتقال تکنولوژی به داخل کشور ، از ظرفیت تکنولوژی و دانش که در کشور وجود دارد استفاده و یک اشتغال پایدار را در این صنعت ایجاد کنیم .

    کیان‌پور با اشاره به نقش بخش خصوصی در این صنعت عنوان کرد : بخش خصوصی محور کار است و دولت باید سیاست‌گذاری و کمک کند تا بخش خصوصی فعالیت داشته و موانع پیش‌رو را بردارد و اجازه ندهند، وقتی‌که توان تولید در داخل وجود دارد محصول مشابه وارد ‌شود .

    وی با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی که امکان‌پذیر است واگن‌ها را نوسازی کنند ، عنوان کرد : گرایش مردم به حمل‌ونقل ریلی زیر ۵ درصد است درحالی‌که باید حداقل به ۱۰ درصد افزایش یابد .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : ارزان بودن انرژی‌های حامل سبب عدم استفاده مردم از حمل‌ونقل ریلی شده است و تا زمانی که قیمت حامل‌های انرژی را واقعی نکنیم و به دنبال این نباشیم که از منابع کشور در جهت حفظ محیط‌زیست ، کاهش آلودگی هوا و تبدیل کردن آن به ارزش افزوده‌تر مناسب‌تری استفاده کنیم صنعت ریلی کشور به رونق خود نمی‌رسد .

    کیان‌پور با اشاره به یارانه پنهانی که وجود دارد ، یادآور شد : دولت در تمام زمینه‌ها حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند تا زمانی که قیمت‌های انرژی را واقعی نکنیم برای بخش خصوصی و عموم مردم توجیه اقتصادی مناسبی روی استفاده حمل‌ونقل ریلی  وجود ندارد . صنعت ریلی کشور یکی از ایمن‌ترین مسیرهای ترددی برای سفر است .




    مطالب مرتبط

    تصویب تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در کمیسیون عمران مجلس

    تصویب تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در کمیسیون عمران مجلس

    نحوه مدیریت شهر فرودگاهی امام خمینی ، واگذاری پارکینگ به بخش خصوصی ، خدمات نظافتی و نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بخشی از مسائلی است که در دلایل توجیهی طرح تحقیق و تفحص آمده است .

    |

    بازسازی چهار نقطه از محور ریلی گرگان - اینچه‌برون در منطقه آق قلا

    بازسازی چهار نقطه از محور ریلی گرگان - اینچه‌برون در منطقه آق قلا

    پس از بروز سیلاب اخیر خصوصا در استان گلستان ، با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور ، خط آهن گرگان - اینچه برون در منطقه آق‌قلا در هفت نقطه تخریب شد ، تا سیلاب به مناطق دیگر هدایت شود . در حال حاضر چهار نقطه از این هفت نقطه با استفاده از قطعات بتنی بازسازی شده است و سه نقطه هم در ...

    |

    بررسی راهکارهای لازم برای جبران خسارت سیل به حوزه راه ها

    بررسی راهکارهای لازم برای جبران خسارت سیل به حوزه راه ها

    طی سیل در حوزه های مختلف حمل و نقل گلستان مشکلات زیادی از جمله راه آهن داشتیم و بسیاری از راه های روستایی ، ابنیه فنی مانند پل ، آب رو ، آب نما و غیره تخریب شده و میزان تخریب برآورد و در چند مرحله ارسال شد .

    |

    نظرات کاربران