در حال بارگذاری ...
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در کشور نیاز به توسعه دارد

    با حمایت از تولید داخلی و واحدهایی که صنعت حمل‌ونقل ریلی را تشکیل داده و تولیدکننده واگن هستند (چه مسافری چه باری) از ظرفیت توان داخلی استفاده کنیم و همراه با انتقال تکنولوژی به داخل کشور ، از ظرفیت تکنولوژی و دانش که در کشور وجود دارد استفاده و یک اشتغال پایدار را در این صنعت ایجاد کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است و باید از هر ظرفیتی که امکان‌پذیر بوده واگن‌ها را نوسازی کنند .

    مجید کیان‌پور افزود : همچنین باید روی ظرفیت حمل‌ونقل ریلی و هوایی کار شود و از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم . زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در کشور نیاز به توسعه دارد تا بتوانیم بر اساس برنامه ششم به آن آماری که لحاظ شده برسیم . ضرورت دارد بخش حمل‌ونقل مسافر را افزایش دهیم ، همچنین بخش حمل‌ونقل بار نیز یک اولویت استراتژیک در کشور باشد و بار را از روی جاده جمع کنیم و از طریق ریل‌ها بارها جابه‌جا شوند .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش کنیم از حمل‌ونقل ترکیبی (ریلی ، جاده‌ای ، هوایی) استفاده کنیم ، تصریح کرد : هنوز نتوانستیم سهم ایران را در بحث حمل‌ونقل در بازارهای منطقه و خاورمیانه داشته باشیم . خیلی توجه به بحث جابه‌جایی کالا در بخش بین‌المللی نداشتیم در حالی‌که ایران ظرفیت خوبی است و با توجه به اینکه بین ۱۵ کشور همسایه قرار دارد باید بتوانیم سهم خوبی در حمل‌ونقل داشته باشیم ، ایران می‌تواند شاهراه ترانزیت به اروپا ، آسیای میانه و به‌عنوان یک مفصل در بین کشورهای آسیای دور ، خاورمیانه ، اروپا و آسیای میانه عمل کند .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است ، ادامه داد : با حمایت از تولید داخلی و واحدهایی که صنعت حمل‌ونقل ریلی را تشکیل داده و تولیدکننده واگن هستند (چه مسافری چه باری) از ظرفیت توان داخلی استفاده کنیم و همراه با انتقال تکنولوژی به داخل کشور ، از ظرفیت تکنولوژی و دانش که در کشور وجود دارد استفاده و یک اشتغال پایدار را در این صنعت ایجاد کنیم .

    کیان‌پور با اشاره به نقش بخش خصوصی در این صنعت عنوان کرد : بخش خصوصی محور کار است و دولت باید سیاست‌گذاری و کمک کند تا بخش خصوصی فعالیت داشته و موانع پیش‌رو را بردارد و اجازه ندهند، وقتی‌که توان تولید در داخل وجود دارد محصول مشابه وارد ‌شود .

    وی با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی که امکان‌پذیر است واگن‌ها را نوسازی کنند ، عنوان کرد : گرایش مردم به حمل‌ونقل ریلی زیر ۵ درصد است درحالی‌که باید حداقل به ۱۰ درصد افزایش یابد .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : ارزان بودن انرژی‌های حامل سبب عدم استفاده مردم از حمل‌ونقل ریلی شده است و تا زمانی که قیمت حامل‌های انرژی را واقعی نکنیم و به دنبال این نباشیم که از منابع کشور در جهت حفظ محیط‌زیست ، کاهش آلودگی هوا و تبدیل کردن آن به ارزش افزوده‌تر مناسب‌تری استفاده کنیم صنعت ریلی کشور به رونق خود نمی‌رسد .

    کیان‌پور با اشاره به یارانه پنهانی که وجود دارد ، یادآور شد : دولت در تمام زمینه‌ها حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند تا زمانی که قیمت‌های انرژی را واقعی نکنیم برای بخش خصوصی و عموم مردم توجیه اقتصادی مناسبی روی استفاده حمل‌ونقل ریلی  وجود ندارد . صنعت ریلی کشور یکی از ایمن‌ترین مسیرهای ترددی برای سفر است .




    مطالب مرتبط

    غلبه بر مشکلات با ارتباط و همفکری میان وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس

    غلبه بر مشکلات با ارتباط و همفکری میان وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس

    تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل ، حضور بخش خصوصی در حمل‌ونقل ریلی ، تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در ظرفیت پروازها و نرخ بلیت هواپیما نیز انتظار می‌رود در حوزه حمل‌ونقل در اولویت قرار گیرد .

    |

    رشد و توسعه بنادر با پیوستن سازمان بنادر و دریانوردی به قانون رفع موانع تولید

    رشد و توسعه بنادر با پیوستن سازمان بنادر و دریانوردی به قانون رفع موانع تولید

    سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در مسائل بین المللی است و در زمینه های مختلف بندری و دریایی به رشد و بالندگی رسیده است . برای آنکه سازمان بنادر و دریانوردی بتواند فعالیت های خود را در عرصه های مختلف را گسترش دهد ما موافق پیوستن آن به قانون رفع موانع تولید هستیم .

    |

    بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس از محور ساری - تاکام

    بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس از محور ساری - تاکام

    این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن به ویژه تعطیلات و آخر هفته‌ها گاهی به ۱۰ کیلومتر می‌رسد و می‌توان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جاده‌های ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد .

    |

    نظرات کاربران