بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس از محور ساری - تاکام
این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن به ویژه تعطیلات و آخر هفتهها گاهی به ۱۰ کیلومتر میرسد و میتوان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جادههای ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محور ساری - تاکام گفت : بهرهبرداری از این محور با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و از طرفی تلاقی آن با ترافیک عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از ۲۵۰ روستا تاثیر فراوانی در افزایش ایمنی و ساماندهی ترافیک منطقه خواهد داشت .
خیراله خادمی به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهر ساری از پروژه ساری - تاکام بازدید کرد و در این خصوص گفت : این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که در حال حاضر ۸.۵ کیلومتر آن زیر عبور ترافیک قرار دارد و مابقی محور در دست اقدام است . این پروژه بخشی از راه اصلی ساری - کیاسر - سمنان و دامغان - معلمان - جندق - چوپانان - اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد .
خادمی با اشاره به قطعات این پروژه توضیح داد : قطعه اول به طول ۱۳.۵ کیلومتر از ساری تا هولار امتداد دارد که ساخت حدود پنج کیلومتر مسیر باقی مانده و رایزنیها برای تملک اراضی در ۲.۵ کیلومتر دیگر با مقامات شهر هولار در حال انجام است .
معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص قطعه دوم نیز تاکید کرد : این قطعه نیز حدفاصل شهر هولار تا سه راهی تاکام به طول ۸.۵ کیلومتر در مرحله اجرای روسازی ، زیرسازی و دیوارسازی قرار دارد . عملیات اجرایی در ۱.۵ کیلومتر از این محور به دلیل شرایط ژئوتکنیکی خاکی و رانشی بودن لایهها متوقف شده اما در مابقی محور تاکنون هفت کیلومتر دیوارسازی با ارتفاع متوسط هفت متر انجام شده است .
وی با تاکید بر تلاقی این محور با ترافیکهای عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از ۲۵۰ روستای منطقه اظهار داشت : با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور میانبر شمال - جنوب و ترافیک بالای محور علاوه بر ساماندهی ترافیک مذکور موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات خواهد شد . این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن به ویژه تعطیلات و آخر هفتهها گاهی به ۱۰ کیلومتر میرسد و میتوان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جادههای ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد .
خادمی کمبود اعتبارات را طی سالهای گذشته علت تاخیر در اجرایی شدن پروژه دانست و عنوان کرد : در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ارزیابی و اجرا تا سقف ۶۰ میلیارد تومان این پروژه به طور کامل تا پایان سال ۱۳۹۸ زیرعبور ترافیک قرار خواهد گرفت .