در حال بارگذاری ...
  • استفاده از ظرفیت های ارتباطی و گردشگری در طرح جامع ایستگاه راه آهن اندیمشک

    در نشست بعدی طرح جامع و راهبردی ایستگاه راه‌آهن سمنان و نمونه‌های خارجی (ایستگاه راه آهن باکو و استانبول) مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هشتمین نشست از سلسله جلسات "هم‌اندیشی ایستگاه ها" با بررسی طرح جامع ایستگاه راه آهن اندیمشک و محوریت استفاده از ظرفیت های ارتباطی و گردشگری برگزار شد .

    در این نشست ویژگی های مختلف شهر اندیمشک از منظر اجتماعی ، فرهنگی ،‌ جغرافیایی و تاریخی بررسی شد و با توجه به شاخص های توسعه حمل و نقل محور مورد بحث قرار گرفت .

    همچنین اولویت بخشی به حرکت پیاده در دسترسی به ایستگاه و استفاده از ظرفیت های ایستگاه راه آهن برای اتصال بخش شرقی و غربی اندیمشک مورد توجه قرار گرفت و طرح احیای سوله تعمیراتی و کاربری آن به موزه راه آهن بررسی شد .

    حاضران تاسیس موزه راه آهن در این شهر را موجب جذب گردشگر و توسعه گردشگری دانستند و تاکید کردند که ایجاد بندر خشک در این منطقه اثرات مطلوبی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت .

    همچنین در این جلسه ایستگاه راه آهن سنت پانکراس لندن به عنوان یک نمونه از بکارگیری مفهوم تی او دی (TOD) مطرح شد .

    بر این اساس مجاورت ایستگاه سنت پانکراس با ۱۴ ایستگاه مهم و اصلی لندن ، دسترسی مستقیم از ۲۰۰ نقطه شهر از جمله ویژگی های منحصر به فرد این ایستگاه است .

    در ادامه ارزیابی حاضران از توجه به فرهنگ و هنر در این ایستگاه حکایت از آن داشت که ایجاد فضاهای تفریحی ، تجاری و فرهنگی در داخل و محدوده این ایستگاه نشان دهنده توجه به مفهوم TOD در توسعه ایستگاه است .

    همچنین تمرکز بر معماری زیبا و تاریخی در این ایستگاه ، حفظ و بازسازی ساختمان تاریخی آن از جمله مواردی بود که به عنوان عامل توسعه ریلی و تبدیل این ایستگاه به یک نقطه اصلی شهر مطرح شد .

    در ادامه این جلسه آثار اجتماعی پس از بازآفرینی این ایستگاه مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که این آثار مسبب تبدیل شدن یک منطقه جرم خیز به یک محیط فرهنگی و گردشگری است .

    گفتنی است ، در نشست بعدی طرح جامع و راهبردی ایستگاه راه‌آهن سمنان و نمونه‌های خارجی (ایستگاه راه آهن باکو و استانبول) مورد بررسی قرار خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    پیش‌بینی می‌شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین ، میزان حمل‌ونقل ریلی در بخش بین‌الملل شامل صادرات ، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه‌رشد جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد .

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    نظرات کاربران