در حال بارگذاری ...
  • لزوم تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به نماد توسعه و پیشرفت کشور

    گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم ، ساخت ترمینال ایران شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : امروزه در دنیا فرودگاه ها نماد توسعه و پیشرفت یک کشور محسوب می شوند و ما باید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را به نماد توسعه کشور تبدیل کنیم .

    محمد اسلامی ضمن حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت : امروزه در دنیا فرودگاه ها نماد توسعه و پیشرفت یک کشور محسوب می شوند و ما با ساخت یک فرودگاه مدرن می توانیم توانایی های خود را در رشد و توسعه کشور برای جهان به نمایش بگذاریم . همچنان با استانداردهای یک فرودگاه مدرن فاصله داریم و باید برای ساخت فرودگاه های مدرن در کشور برنامه ریزی های دقیق داشته باشیم .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با افق ۳۰ ساله گفت : این طرح یکی از مهمترین برنامه ها برای ساخت فرودگاهی مدرن در کشور است و می تواند شهر فرودگاهی امام (ره) را به نماد رشد و توسعه کشور تبدیل کند .

    اسلامی افزود : یکی از پروژه های مهم که با محوریت توسعه صنعت فرودگاهی کشور انجام شده ، ساخت ترمینال گالری سلام با مدرن ترین تجهیزات است که ظرفیت اعزام و پذیرش ۵ میلیون مسافر در سال را دارد . گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم ، ساخت ترمینال ایران شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد .

    گفتنی است ، ترمینال ایران شهر در فاز نخست قابلیت اعزام و پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در سال را دارد و در فاز نهایی ظرفیت اعزام و پذیرش آن به بیش از یکصد میلیون مسافر در سال خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای استقبال از پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مجید داودی ، معاون توسعه زیرساخت شهر ...

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    نظرات کاربران