در حال بارگذاری ...
  • نجات ۶ خدمه موتور لنج باری از غرق شدن در بندر عسلویه

    تیم عملیاتی اعزام شده بر اساس الگو و مختصات داده شده از سوی شناور حادثه دیده ، ۳۰ دقیقه بعد از اعلام اضطرار خود را به موتور لنج رسانده و هر ۶ خدمه را نجات دادند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : با اقدام به موقع ناجی ۱۸ ، شش خدمه موتور لنج باری از مرگ نجات یافتند .

    سیاوش ارجمند زاده درباره نجات جان خدمه لنج باری ، افزود : در پی تماس تلفنی خدمه موتور لنج باری با برج کنترل ترافیک دریایی عسلویه که از بندر گناوه به مقصد دبی در حال تردد بود مبنی بر نقص فنی و آبگرفتگی شدید ، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد و شناور ناجی ۱۸ به منطقه اعزام شد .

    وی خاطرنشان کرد : تیم عملیاتی اعزام شده بر اساس الگو و مختصات داده شده از سوی شناور حادثه دیده ، ۳۰ دقیقه بعد از اعلام اضطرار خود را به موتور لنج رسانده و هر ۶ خدمه را نجات دادند . همچنین اقدامات و بررسی ها به منظور نجات شناور نیز انجام گرفت ، ولی متاسفانه به دلیل ابگرفتگی شدید ، موتور لنج مذکور در همان منطقه غرق شد .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : ناجی ۱۸ پس از اتمام عملیات به سمت پایگاهش در بندر عسلویه بازگشت و شش خدمه نجات یافته را تحویل عوامل مستقر بر روی اسکله پارس بندر عسلویه کرد .




    مطالب مرتبط

    بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

    |

    جنس بدنه این شناورها آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر ، عرض ۵ متر ، سرعت ۴۰ گره دریایی و تعداد خدمه ۴ نفر از مشخصات این شناورهاست و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین آن ۵.۱ میلیون یورو بوده است .

    |

    بخش قابل توجهی از حمل و نقل مسافربری استان بوشهر با محوریت جزیره خارگ انجام می‌شود که اتمام تعمیرات اساسی پایانه‌های بوشهر و خارگ به ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات این مسیر کمک شایانی خواهد کرد .

    |

    با اجرای طرح توسعه موج شکن‌های بندر کنگان شرایط برای تخلیه و بارگیری شناورهای تا سه‌هزار تن در این بندر فراهم می‌شود .

    |

    استان بوشهر در راستای تحقق توسعه دریامحوز و تسهیل در سرمایه گذاری های حوزه بنادر در چند سال اخیر از استان های پیشتاز ساحلی کشور برای صدور مجوز فعالیت است .

    |

    نظرات کاربران