در حال بارگذاری ...
  • خدمت‌رسانی بیش از ۱۱ هزار انواع ماشین‌آلات راهداری به مردم در جاده های کشور

    طی ۴ دهه ابتدایی انقلاب اسلامی ۲۳ پایانه مرزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۹۰۰ دستگاه پل عابر پیاده در راه‌های کشور احداث‌شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، آمارهای رسمی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشان می‌دهد که طی ۴ دهه از آغاز انقلاب بیش از ۱۱ هزار انواع ماشین‌آلات در راه‌های کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند .

    سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آمارهای رسمی از عملکرد خود طی ۴ دهه ابتدایی انقلاب منتشر کرده است که بر اساس آن در دهه اول انقلاب ایران اسلامی تنها دارای ۲۹۰ راهدارخانه با ۴ هزار و ۲۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات بوده است .

    رقم فوق‌الذکر در دهه دوم انقلاب اسلامی به ۳۶۳ راهدارخانه و ۵ هزار و ۸۹۵ دستگاه ماشین‌آلات رسیده است .

    طبق آمارهای منتشر شده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعداد راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات در دهه سوم انقلاب به ترتیب ۴۵۴ و ۸هزار و ۴۵۷  دستگاه بوده است که در دهه چهارم انقلاب با جهش چشمگیری روبرو بوده و به ۶۴۹ راهدارخانه همراه با ۱۱ هزار و ۲۳۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات ارتقا یافته همچنین ۱۱ هزار و ۴۹۹ راهدار در جاده‌های کشور در این سال‌ها به فعالیت مشغول هستند .

    علاوه بر آن در دهه چهارم انقلاب برای خدمت‌رسانی بهتر با ارتقا فناوری این سازمان توانسته ۲ هزار و ۱۰۰ گشت راهداری مجهز به GPS را تشکیل دهد .

    اقدامات دیگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص افزایش ایمنی و رفاه هم‌وطنان ساخت و بهره‌برداری از ۷۴۰ باب مجتمع خدمات‌رسانی بوده است که بنا است با ساخت ۴۴۹ باب دیگر هزار و ۱۸۹ باب ارتقا یابند .

    لازم به ذکر است که آمارهای منتشر شده از سوی این  سازمان بیانگر آن است که طی ۴۰ سال گذشته ۲۹ پایانه عمومی حمل‌ونقل بار و ۹ تیر پارک و مجتمع خدمات رفاهی توسط دولت ساخته و به بهره‌برداری رسیده است .

    همچنین طی ۴ دهه ابتدایی انقلاب اسلامی ۲۳ پایانه مرزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۹۰۰ دستگاه پل عابر پیاده در راه‌های کشور احداث‌شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

    |

             

    |

    پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

    |

    نظرات کاربران