در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۲۰ درصدی صادرات ریلی از مرز اینچه برون طی ۱۰ ماه نخست امسال

    کریدور ریلی اینچه برون استان گلستان نقش بسزایی در صادرات ، ترانزیت و واردات کالا برای تجار و بازرگان منطقه دارد و شرکت های بازرگانی باید از این ظرفیت ریلی استفاده بهینه داشته باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ کشور (استان گلستان) از رشد ۱۲۰ درصدی صادرات ریلی از مرز اینچه برون در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد .

    محمدرضا قربانی گفت : از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۱۱۴ هزار و ۱۹۲ تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون باکشورهای قزاقستان ، ترکمنستان ، چین ، قرقیزستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و روسیه مبادله شده است.

    وی گفت : از این مقدار ۷۶ هزار و ۶۹۹ تن مربوط به واردات ، ۴۷۵ تن محموله ترانزیتی و ۳۷ هزار و ۱۸ تن آن مربوط به صادرات محصولات غیر نفتی است که تناژ کل صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش داشته است .

    مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ اظهار داشت : کریدور ریلی اینچه برون استان گلستان نقش بسزایی در صادرات ، ترانزیت و واردات کالا برای تجار و بازرگان منطقه دارد و شرکت های بازرگانی باید از این ظرفیت ریلی استفاده بهینه داشته باشند .

    بهره برداری از خط‌ آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در آذرماه ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور مذکور در مرز اینچه برون استان گلستان آغاز شد .

    خط ریلی اینچه برون تا چین امتداد دارد و هزینه کمتر و سرعت بازرگانی بالا در حمل بار از مزایای این خط ریلی برای تجار و بازرگانان ایران اعلام شده است .

    گمرک اینچه برون در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز این شهرستان و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است و علاوه بر راه آهن، محل عبور کامیون های ترانزیت از ایران به کشورهای آسیای مرکزی نیز هست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، چهارمین جلسه کارگروه حمل و نقل و پدافند غیرعامل گلستان با بررسی موضوعات ریلی و جاده ای مرز اینچه برون در حضور مدیرکل دفتر ...

    |

    نظرات کاربران