در حال بارگذاری ...
  • انجام ارزیابی پیاده‎سازی مقررات بهداشت بین‎المللی در فرودگاه اصفهان

    در سال گذشته کارگاه آموزشی پیشگیری از ورود بیماری‎های خطرناک با مشارکت وزارت بهداشت در فرودگاه اصفهان برگزار شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه اصفهان از انجام ارزیابی مشترک خارجی مقررات بهداشتی بین‎المللی (JEE-IHR) در فرودگاه اصفهان خبر داد .

    حسن امجدی در این زمینه گفت : بر اساس تفاهمنامه وزارت بهداشت با سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارزیابی بهداشتی فرودگاه‎ها در زمینه نحوه رعایت مقررات بهداشتی به منظور پیشگیری از اشاعه بیماری‎های خطرناک واگیردار مورد توجه قرار گرفته است که فرودگاه اصفهان به عنوان فرودگاه منتخب شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این طرح شرکت می‎کند . ارزیابی پیاده‎سازی مقررات بهداشت جهانی در سه مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول کمیته ارزیابی فرودگاه ، بر اساس چک لیست سازمان بهداشت جهانی شرایط را بررسی می‎کند و در مرحله بعد این ارزیابی توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‎شود و در مرحله نهایی سازمان بهداشت جهانی بر اساس استانداردهای بین المللی این ارزیابی را انجام خواهد داد .

    وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت : در سال گذشته کارگاه آموزشی پیشگیری از ورود بیماری‎های خطرناک با مشارکت وزارت بهداشت در فرودگاه اصفهان برگزار شد . در مرحله اول نیز یک جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ، نماینده وزارت بهداشت و پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه در ۲۴ بهمن امسال در این فرودگاه برگزار شد که در حاشیه آن در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن جلسه آموزشی نحوه انجام پیش ارزیابی بر اساس مقررات بهداشتی بین‎المللی با حضور کمیته اجرایی پیش ارزیابی برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    این تمرین با حضور ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان های عملیاتی و امدادی استان درمدت زمان ۹۰ دقیقه برگزار شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

    |

    نظرات کاربران