در حال بارگذاری ...
  • تخلیه اولین محموله خاک نسوز در ایستگاه راه آهن میبد

    فراهم آوردن امکانات‌ برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه جهت تولیدات ، از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است و مقرر است این ظرفیت باز هم ارتقا یابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی هماهنگی راه‌آهن یزد با معدن آباده و صنف کاشی اولین محموله خاک نسوز به وزن ۳۷۰۰ تن در ایستگاه میبد تخلیه شد .

    سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد با اعلام این خبر گفت : پیرو جلسات برگزار شده توسط مدیران کل راه آهن یزد و فارس با نمایندگان معدن خاک نسوز آباده و صنف کاشی و سرامیک استان یزد، انتقال محموله خاک نسوز از مبدا ایستگاه آباده به مقصد ایستگاه میبد کلید خورد . مصرف کننده خاک نسوز ، شرکتهای تولیدی کاشی و سرامیک در سطح میبد و اردکان با ۵۸ کارخانه است که شرکت حمل کننده تجارت کوشش سپاهان ، در حال حاضر ، طرف قرار داد با ۱۲ کارخانه است و ماهیانه ۱۱۲ هزارتن ( روزانه حدود ۳۷۰۰ تن ) را از آباده به میبد انتقال می دهد .

    مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه تفاوت حمل ریلی با جاده ای حدودا ۲۰ درصد کاهش هزینه برای صاحبان بار در بردارد افزود : فراهم آوردن امکانات‌ برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه جهت تولیدات ، از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است و مقرر است این ظرفیت باز هم ارتقا یابد .

    او با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه ریلی راه آهن یزد در حال حاضر ، تقریبا تکمیل است ، افزود : با این وجود برنامه‌های توسعه‌ای بزرگتری مد نظر است و اتصال معدن خاک نسوز به ناوگان ریلی با ظرفیت بالقوه ۲ میلیون تن را جزو اولویت‌های در حال بررسی خود قرار داده‌ایم .

    داودی اظهار امیدواری کرد : با تکمیل پروژه دو خطه بافق - زرین شهر ، پاسخگوی درخواست های واصله از سمت تولید کننده های داخلی و خارجی استان یزد جهت بارگیری و تخلیه محموله های گوناگون در نقاط مختلف کشور باشیم .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن یزد از بارگیری و تخلیه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محمولات به وسیله ۱۵۰هزار دستگاه واگن در راه‌آهن یزد خبر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    نظرات کاربران