در حال بارگذاری ...
  • فعالیت شرکت های چارتری یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت هواپیما

    به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود ، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت ، فعالیت شرکت های چارتری است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌ که فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست ، گفت : فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست ، متأسفانه امروز قیمت نهایی بلیت پروازها توسط چارترکنندگان تعیین می شود .

    محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد : این مسئله بارها در پروازها در خطوط پرتردد رخ داد که به طور مثال میزان صندلی‌های خالی در یک پرواز هوایی یکصد صندلی بود و متقاضیان این پرواز مثلا ۲۰۰ نفر بودند ، حال با این شرایط چه معنایی دارد که پرواز در قالب چارتری صورت گیرد .

    وی با یادآوری این‌که متأسفانه در سال های اخیر پروازهای چارتری بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته و شاهد بودیم چارتری ها حتی در خطوط پر مسافر نیز مشغول به فعالیت بودند ، افزود : فعالیت چارتری ها در پروازهای پر مسافر و خطوط پرتردد باعث شده تا چارترکنندگان عملا قیمت نهایی بلیت را تعیین کنند و این موضوع زمینه ساز افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشد . اصول فعالیت پروازهای چارتری به این گونه است که پرواز چارتری باید در قالب یک بسته واحد شامل محل اقامت ، جابجایی مسافر و مسائل دیگر باشد ، نه آنکه شرکت های چارتری به صورت انفرادی اقدام به فروش بلیت به مسافران کنند .

    وی با اعلام این‌که کمیسیون عمران مجلس در چند سال اخیر به شدت نسبت به فعالیت چارتری ها اعتراض کرده است ، گفت : به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود ، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت ، فعالیت شرکت های چارتری است .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

    |

    تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

    |

    باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

    |

    نظرات کاربران