در حال بارگذاری ...
  • فعالیت شرکت های چارتری یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت هواپیما

    به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود ، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت ، فعالیت شرکت های چارتری است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌ که فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست ، گفت : فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست ، متأسفانه امروز قیمت نهایی بلیت پروازها توسط چارترکنندگان تعیین می شود .

    محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد : این مسئله بارها در پروازها در خطوط پرتردد رخ داد که به طور مثال میزان صندلی‌های خالی در یک پرواز هوایی یکصد صندلی بود و متقاضیان این پرواز مثلا ۲۰۰ نفر بودند ، حال با این شرایط چه معنایی دارد که پرواز در قالب چارتری صورت گیرد .

    وی با یادآوری این‌که متأسفانه در سال های اخیر پروازهای چارتری بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته و شاهد بودیم چارتری ها حتی در خطوط پر مسافر نیز مشغول به فعالیت بودند ، افزود : فعالیت چارتری ها در پروازهای پر مسافر و خطوط پرتردد باعث شده تا چارترکنندگان عملا قیمت نهایی بلیت را تعیین کنند و این موضوع زمینه ساز افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشد . اصول فعالیت پروازهای چارتری به این گونه است که پرواز چارتری باید در قالب یک بسته واحد شامل محل اقامت ، جابجایی مسافر و مسائل دیگر باشد ، نه آنکه شرکت های چارتری به صورت انفرادی اقدام به فروش بلیت به مسافران کنند .

    وی با اعلام این‌که کمیسیون عمران مجلس در چند سال اخیر به شدت نسبت به فعالیت چارتری ها اعتراض کرده است ، گفت : به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود ، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت ، فعالیت شرکت های چارتری است .




    مطالب مرتبط

    بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس از قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور

    بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس از قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور واقع در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، بر نحوه خدمت رسانی این مرکز به کاربران جاده ای ، رانندگان و مسافران جاده ای ، نحوه اطلاع رسانی آخرین وضعیت محورهای مختلف کشور به هموطنان و شرایط تردد در ...

    |

    نظرات کاربران