در حال بارگذاری ...

فناوری شارژ وایرلس کوالکام قدمی مهم در شارژ خودروهای الکتریکی

این سیستم قادر است زمانی که خودرو از روی آن عبور می‌کند ، با بهره‌گیری از سنسورهای Halo جاسازی شده درون خودرو و سخت افزارهای شارژ وایرلسِ قرار گرفته درون جاده ، باتری را شارژ کند . کوالکام باور دارد که این فناوری می‌تواند بخشی از سیستم و ناوگان حمل و نقل بدون راننده در آینده را تشکیل دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کمپانی WiTricity که در زمینه سیستم های شارژ بدون تماس برای خودروهای برقی فعالیت می‌کند ، به تازگی فناوری شارژ وایرلس تحت مالکیت کوالکام را خریداری کرده است و این قدم مهمی در عرضه استانداردهای واحد شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود .

این دو غول تجاری جزئیات مالی این معامله را به طور کامل منتشر نکرده‌اند ، اما در گزارش به این موضوع اشاره شده که کوالکام بخش کوچکی از سهام WiTricity را در نتیجه این داد و ستد در اختیار خواهد گرفت . بخش مهم این معامله تجاری این است که حالا کمپانی WiTricity به بیش از ۱۵۰۰ پتنت و حق اختراع در زمینه شارژ وایرلس باتری دسترسی خواهد داشت که حالا می‌تواند سیستم شارژ بدون تماس آنها را به استاندارد این صنعت تبدیل کند .

به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه ام‌ آی ‌تی ، سیستم WiTricity بر پایه یک پد قرار گرفته بر روی زمین فعالیت می‌کند که میدان مغناطیسی را برای پر کردن شارژ باتری خودروهای الکتریکیِ پارک شده از خود ساطع می‌کند . در سال ۲۰۱۶ این کمپانی از یک پروتوتایپ در همکاری مشترک خود با کمپانی جی ام رونمایی کرد که می‌تواند در پارکینگ‌های عمومی و فضای خالی گاراژها تعبیه شود . با اعلام این که این سیستم می‌تواند توان ۷.۷ کیلو وات و ۱۱ کیلو وات را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد ، در آن زمان اعلام شد که فناوری WiTricity با هر مدل از خودروهای الکتریکی یا پلتفرم‌های مشابه سازگار خواهد بود .

WiTricity در آن زمان به سرعت نسبت به ثبت حق امتیاز این سیستم نوآورانه به همراه تویوتا و تامین‌کننده جی ام یعنی Delphi اقدام کرد و این درحالی‌ست که فاکسکان و اینتل نیز از دیگر باز‌وهای سرمایه‌گذار در آن پروژه محسوب می‌شوند .

کوالکام نیز در سال ۲۰۱۱ فناوری Halo خود را از دانشگاه آکلند در جریان یک معامله چند میلیون دلاری خریداری کرد که در حال حاضر این فناوری شاکله اصلی مسیر آزمایشی این کمپانی را تشکیل می‌دهد . این سیستم قادر است زمانی که خودرو از روی آن عبور می‌کند ، با بهره‌گیری از سنسورهای Halo جاسازی شده درون خودرو و سخت افزارهای شارژ وایرلسِ قرار گرفته درون جاده ، باتری را شارژ کند . کوالکام باور دارد که این فناوری می‌تواند بخشی از سیستم و ناوگان حمل و نقل بدون راننده در آینده را تشکیل دهد .

بنابراین کوالکام و WiTricity طبق اطلاعاتی که در بالا گفتیم هر دو بر روی یک موضوع کار می‌کردند اما روش حرکت آنها به سمت هدف متفاوت بود و مشکل اصلی که آنها باید حل می‌کردند ، وابستگی بیش از حد این صنعت بر روی شارژرهای دستی (با نیاز به حضور یک شخص و تنظیم محل اتصال) و پورت‌های خارجی بود . حالا با یک‌پارچه کردن سیستم شارژ بدون نیاز به تنظیم کوالکام با فناوری‌های تحت مالکیت خود WiTricity ، این کمپانی امید دارد که فاز آزمایشی را با سرعت طی کند و به مرحله عرضه عمومی نزدیک شود .




نظرات کاربران