در حال بارگذاری ...

ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای

دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به عدم رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری ، چه در خصوص پروازهای چارتری و چه در خصوص نرخ بلیت هواپیما واکنش نشان خواهد داد و با این تخلفات برخورد خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای گفت : نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد .

رضا جعفرزاده با اعلام اینکه نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییری نخواهد کرد ، گفت : محاسبات شرکت های هواپیمایی برای ارائه بلیت هواپیما همان محاسبات قبلی است و محاسبات مذکور تغییر نکرده است . بر اساس توافق شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما بر اساس هزینه تمام شده یک ساعت صندلی پرواز محاسبه می‌شود و فهرست مسیرهای مختلف و محاسبات انجام شده بر روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل دسترس است .

جعفرزاده با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار ندارد ، گفت : مبنای قیمت بلیت هواپیما نرخی است که شرکت های هواپیمایی بر روی پرتال خود اعلام می‌کنند . هرگونه فروش بلیت هواپیما خارج از این چهارچوب از نظر سازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب می‌شود و مکانیزم‌های مقابله با این تخلف نیز دیده شده است .

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به پیش‌بینی سازوکار نظارتی برای جلوگیری از تخلف نیز اشاره کرد و گفت : دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به عدم رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری ، چه در خصوص پروازهای چارتری و چه در خصوص نرخ بلیت هواپیما واکنش نشان خواهد داد و با این تخلفات برخورد خواهد شد .

ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای

جعفرزاده در ادامه به مساله ممنوعیت فروش بلیت چارتر اشاره کرد و گفت : سیاستی که سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای چارتری دنبال می‌کند این است که به هیچ عنوان مجوز پرواز چارتری برای پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی صادر نمی‌شود .

وی ادامه داد : همانطور که قبلا هم به آن اشاره شده ، پروازهای چارتری به غیر از قشم ، کیش ، و مناطق نفتی ممنوع و هرگونه نمایش بلیت چارتری توسط مراکز فروش بلیت هواپیما تخلف محسوب می‌شود . هشدارهای لازم در خصوص نمایش پروازهای چارتری به غیر از مسیرهای مشخص شده نیز به شرکت‌های هواپیمایی و مراکز فروش بلیت هواپیما داده شده است .

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح سیاست این سازمان در خصوص پروازهای چارتری گفت : شرکت‌های هواپیمایی همواره اقدام به برقراری پروازهای برنامه‌ای در مسیرهای انتخابی خود می‌کنند . سیاست سازمان این است که برای این پروازها مجوز پروازهای چارتری صادر نمی‌شود . وجود پروازهای چارتر به این خاطر است که مسافران این اختیار را داشته باشند که بلیت هواپیما را با سایر بسته‌های سفر به صورت یک جا تهیه کنند ، اما مشاهده شده که نرخ بلیت هواپیمای چارتر شده در ایام پیک پروازی افزایش پیدا می‌کند و در عین حال امکان استرداد بلیت تک که به صورت چارتری تهیه شده برای مسافر فراهم نیست . همچنین در صورت چارتر بودن پرواز مسافران خردسال و کودک نیز ملزم به خرید بلیت به عنوان مسافر بزرگسال هستند .

جعفرزاده ادامه داد : بنابراین به خاطر رفاه بیشتر و در دسترس بودن بیشتر بلیت هواپیما به صورت سیستمی به خصوص در ایام پیک پروازی ، سازمان هواپیمایی کشوری دستورالعمل پروازهای چارتر را صادر و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد و از این پس فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای داخلی به غیر از آن دسته پروازها که به مقاصد کیش ، قشم و مناطق نفتی انجام می‌شوند ، ممنوع است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران