در حال بارگذاری ...

رشد تخلیه و بارگیری کالا در راه آهن هرمزگان طی ده ماهه سال ۹۷

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه آهن هرمزگان از تخلیه و بارگیری کالا در ده ماهه سال ۹۷ به ترتیب با رشد ۷ و ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

ماسوری گفت : در زمینه بارگیری کالا مقدار ۶ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۱۶  تن انواع محمولات و مواد معدنی , کانتینر , محمولات ترانزیت بوده که از مبادی ایستگاه های گل گهر ، معدن گل گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده و به مقاصد مختلف داخلی و خارجی ارسال شده است .

وی در ادامه افزود : در زمینه تخلیه کالا نیز به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۲۸ تن انواع محمولات و مواد معدنی در سایر خطوط تخلیه از پالایشگاه ، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (بارکو) ، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است .

در همین مدت عملکرد راه آهن هرمزگان به میزان ۱۶ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۴۴ تن کالا و محمولات بوده که رشد ۴ درصدی را نشان داده و موجب رسیدن تن کیلومتر مرزی به میزان۶ میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۸۵۳ تن کیلومتر شده که رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد .

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت : عملکرد بندر شهید رجایی نیز در این مدت ۷ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۳۲۰ تن کالا بوده است و در زمینه بارگیری کانتینر نیز با حمل ۳۲ هزار ۱۰ ( TEU) که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

نظرات کاربران