در حال بارگذاری ...

جذب اعضای جدید به توافقنامه چابهار از مهمترین اهداف برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار

بر اساس اهداف و انتظارات تبیین شده و معرفی ظرفیت های زیرساختی و تجهیزاتی و توانمندی های عملیاتی بندر چابهار مقرر شده است تا رویدادی تحت عنوان همایش بین المللی توسعه بندر چابهار سه شنبه مورخ هفتم اسفندماه سال جاری برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ در این بندر با حضور فعالین اقتصادی جهت تحقق برگزار شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، ایجاد ترافیک مسافری دریایی ، افزایش ترافیک کالا ، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه های دریایی و بندری و زیرساخت های پسکرانه ای ، ایجاد همکاری های دریایی مشترک بین کشورهای منطقه دریای عمان و اقیانوس هند و نیز پذیرش و جذب اعضای جدید به توافقنامه چابهار از مهمترین اهداف برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار عنوان کرد .

بهروز آقایی با اشاره به اینکه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار ،  هفتم اسفندماه سال جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار می شود ، اظهار کرد : این مراسم در پی برگزاری اولین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه سه جانبه ترانزیتی چابهار در سوم دی ماه سال ۱۳۹۷ و براساس توافقات حاصله در جریان نشست مذکور برگزار خواهد شد . علاوه بر این همایش بین المللی توسعه بندر چابهار در راستای اجرای مفاد مندرج در بند ششم صورت جلسه نهایی این اجلاس و نیز به منظور ایجاد ترافیک مسافری دریایی ، افزایش ترافیک کالا ، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه های دریایی و بندری و زیرساخت های پسکرانه ای ، ایجاد همکاری های دریایی مشترک بین کشورهای منطقه دریای عمان و اقیانوس هند و نیز پذیرش و جذب اعضای جدید به توافقنامه چابهار برگزار می شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود : بر اساس اهداف و انتظارات تبیین شده و معرفی ظرفیت های زیرساختی و تجهیزاتی و توانمندی های عملیاتی بندر چابهار مقرر شده است تا رویدادی تحت عنوان همایش بین المللی توسعه بندر چابهار سه شنبه مورخ هفتم اسفندماه سال جاری برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ در این بندر با حضور فعالین اقتصادی جهت تحقق برگزار شود .

آقایی اعلام کرد : هندوستان ، افغانستان ، روسیه ، آذربایجان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، گرجستان ، ترکمنستان ، پاکستان ، عمان ، قطر ، عراق ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، مالزی ، اندونزی ، استرالیا ، آلمان ، هلند ، ایتالیا ، بلژیک ، فنلاند ، پرتغال ، ترکیه ، آفریقای جنوبی ، الجزایر ، تونس و کنیا از جمله کشورهایی هستند که جهت حضور در این مراسم دعوت شده اند . ارائه سخنرانی ، معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندر چابهار (پاورپوینت ، فیلم و...) ، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان مدعوین و مدیران مربوطه و برگزاری جلسات رو در رو میان تجار ، صاحبان کالا ، شرکت های کشتیرانی ، انجمن های صنفی و درنهایت تور بازدید از زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی بندر شهیدبهشتی از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای همایش بین المللی روز توسعه چابهار است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همایش مذکور به منظور معرفی توانمندی های بندر چابهار و به عنوان پیوند دهنده کشورهای منطقه با حضور کلیه ذی نفعان و فعالان اقتصادی برگزار می شود ، ابراز امیدواری کرد اثرات این گردهمایی به توسعه بندر چابهار کمک شایانی کند .

آقایی در پایان از همه دستگاه های ذی نفع اقتصادی درخواست کرد تا فرآیند جذب سرمایه گذاران در بنادر کشور و پسکرانه های بندری را تسهیل کنند .




مطالب مرتبط

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت انعقاد قراداد هندی‌ها در بندر چابهار را تشریح ...

|

شرکت هندی فقط در بخشی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و انبارش کالا با بندر چابهار همکاری خواهد داشت و مدیریت اسکله‌ها و ورود و خروج کشتی‌ها همه با سازمان بنادر و اداره‌ ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواهد بود . هندی‌های با وارد کردن تجهیزات ، از ظرفیت‌های ایجاد ...

|

نظرات کاربران