در حال بارگذاری ...

پیشرفت چشمگیر در اقتصاد کشور با توسعه بندر چابهار

امروز بندر چابهار از تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده و این مسئله می تواند به نقطه قوتی برای تقویت اقتصاد کشور تبدیل شود ، به طور حتم بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به هاب منطقه ای برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشورهای آسیای شرقی و همسایگان را دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت : با توسعه بندر چابهار ، کشور به پیشرفت اقتصادی چشمگیری خواهد رسید ، زیرا طبق بررسی های انجام شده ، این بندر ظرفیت تولید درآمد و ثروت به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد .

علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کارنامه مثبت سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه برای توسعه بنادر کشور ، گفت : خوشبختانه بنادر در چند سال اخیر به توسعه و پیشرفت قابل قبولی دست یافته اند و در این عرصه عملکرد سازمان بنادر مطلوب بوده است .

نسخه سازمان بنادر برای توسعه بندر چابهار باید متفاوت با دیگر بنادر باشد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در شرایط کنونی برخی از بنادر کشور از جمله بندر چابهار از ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه و توسعه همه جانبه برخوردار هستند ، از این رو نسخه سازمان بنادر برای بندر چابهار ، در بخش جذب سرمایه باید متفاوت با دیگر بنادر باشد .

ظرفیت بندر چابهار برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای

امروز بندر چابهار از تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی معاف شده و این مسئله می تواند به نقطه قوتی برای تقویت اقتصاد کشور تبدیل شود ، به طور حتم بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به هاب منطقه ای برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشورهای آسیای شرقی و همسایگان را دارد . امروز بندر چابهار از تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده و این مسئله می تواند به نقطه قوتی برای تقویت اقتصاد کشور تبدیل شود ، به طور حتم بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به هاب منطقه ای برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشورهای آسیای شرقی و همسایگان را دارد .

ظرفیت های بندری چابهار باید توسعه یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد : با توجه به شرایط کنونی بندر چابهار ، به سرعت ظرفیت های بندری این منطقه باید توسعه یابد ، به طور مثال این بندر باید قابلیت پهلوگیری چندین کشتی را به دست آورد که این مسئله در افزایش تبادلات اقتصادی موثر خواهد بود . البته توسعه بنادر باید متناسب با ظرفیت منطقه ای و اهداف پیش روی برای توسعه آن باشد ، بنابراین گسترش بنادر متناسب با آمایش سرزمینی صورت گیرد .

بندر چابهار ظرفیت تولید درآمد به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت : با توسعه بندر چابهار و تحقق اهداف پیش رو ، کشور به پیشرفت اقتصادی چشمگیری خواهد رسید ، زیرا طبق بررسی های انجام شده ، این بندر ظرفیت تولید درآمد و ثروت به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد .

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت : امروز دولت و سازمان بنادر و دریانوردی باید مشوق های ویژه ای را برای جذب سرمایه در بنادر به ویژه بندر چابهار فراهم کنند ، البته طبق گفته مسئولان مربوطه، مشوق های سرمایه گذاری در آینده ای نزدیک ارائه می شود .




مطالب مرتبط

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

نظرات کاربران